Alla inlägg den 16 november 2011

Av Paula Nilsson - 16 november 2011 22:56


Denna kvällen har verkligen varit givande. Den har inte varit annorlunda än andra kvällar, men jag har känt efter denna gången.


Snacka om att vi hade total frysrensning till middag. Gjorde lite allt möjligt! Tur vi ska storhandla imorgon :)

Lillfisen fick smaka blåbär , eftersom han var så duktig med potatisen innan på dagen. Och blåbär var verkligen en höjdare! Han åt en halv burk och ville egentligen ha mer. Som han såg ut ! Alldeles blåröd i hela ansiktet och på fingrarna. Brickan på matstolen såg ut som ett slaktarbord, hahaha. Men han smackade på och njöt i fulla drag. Trodde faktiskt jag skulle få bada honom efteråt, men det gick att tvätta bort lätt ändå :) Han är verkligen duktig på att försöka hålla vattenflaskan själv, han förstår ju inte att han måste lyfta underdelen för att få nånting i sig - men ändå !


 


Sen blev det pyjamas och soffemys. Jag gick och tappade upp ett varmt bad och tände en massa ljus i badrummet. Jag hörde hur Alexander protesterade och bråkade lite med Pappsen, men det klarade de galant. För när jag kom ut låg de och snarkade ikapp bägge två.

Jag och Josse har haft en liten TV-kväll. Sötsuget var helt sjukt på oss båda två. Så vi syndade lite kladdkaka och JAA det var fanemaj värt det. Det var lätt den godaste kladdkakan nånsin.


Imorgon blir det långpromenad, Åhléns, Willys och sen hem :)


Måste även nämna att jag storstädade köket och putsade fönster idag- WHAT ?! Jag putsar aldrig fönster annars. Börjar nog bli vuxen :)


Av Paula Nilsson - 16 november 2011 12:34


Idag är dagen lång. Man har morgonmyst med lillfisen, han har ätit potatis/palsternacka, lekt i babygymet, ätit ersättning, sovit en lur (alexander alltså), suttit i babysittern när jag jag vikt tvätt, har kollat facebook, webcamat med Yasse och hennes underbart söta Alicia, väckt moster, umgåtts med moster, sorterat julsakerna. Och klockan är BARA halv ett ! :O


Alexander är inte gnällig eller något sånt idag, men vissa dagar kan man inte fatta hur tiden går. Antingen fort som fan eller riktigt långsamt. Då blir man rastlös till slut. Funderar på att klä på Alexander och gå till gungorna. Han hade ju kunnat sitta i mitt knä och gungat lite långsamt! Men just för tillfället är man tom på inspiration. Vill även gå en lång promenad, vad hindrar mig egentligen?


Imorse visade vågen på mer minus, så jag blev riktigt glad :D


Nej, nu får det hända saker. bleev lite peppad av mina nystartade grupp på FB. Det är en grupp för oss som vill börja från början med träning och livsstil.


Ikväll blir det inget speciellt. En lugn hemmakväll :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards