Alla inlägg den 27 november 2011

Av Paula Nilsson - 27 november 2011 02:10


Vi kom inte i säng förrän HALV SEX imorse :O Det gör jag ALDRIG om. Anders fick agera taxi klockan fyra imorse, och då blev jag helt nervös och kunde inte somna förrän han kom hem igen. Satt och pratade en stund med Josse efter de kom.


Jag kan säga att ögonen blödde när jag vaknade, jösses alltså! Anders gick upp med lill-fisen för det vanliga lördagsmyset. Hur underbar är inte min sambo som lät mig sova ut? Han väckte inte mig ens.


Alexander åt ett helt mål mat idag igen. Blandade kyckling/grönsaker med potatis/palsternacka, blev sammanlagt en hel burk. Plus en halv banan! Sen var mätt, belåten och väääääldigt nöjd. Tog en liten powernap på det :) Sen åt han inte ersättning förrän vid tre-tiden. Middagsmålet är otroligt lätt, än så länge :) Jag lär väl få äta upp dessa ord sen! haha.


Vi har verkligen haft en mysig dag, hela familjen. Vi har lekt, busat, skrattat, pratat och bara njutit av en  familjedag. Anders diskade undan och jag började julstäda lite. Vi åt en fantastiskt god hemmagjord pizza.


SEN... Börjar helsicket med trakasserierna igen. Telefonen ringer i ett, sms efter sms och till slut en ny profil på facebook med bilder på mig och Anders. Är så JÄVLA trött på detta. Jag anmäler direkt, men tydligen kan han göra profil efter profil, till och med sin gamla sida har han kvar? Facebook tolererar visst sånt här. Som tur är , kan han inte komma åt bilder på Alexander. Som han hotar med. Så om någon Anders Jonnson skickar en vänförfrågan, så acceptera inte. Han är bara ute efter att sno bilder och hota oss.

Denna konflikten är inte ens vår. Men det är vi som får lida. Jag hatar det.


Aja, vi lyckades finna tillbaka stämningen här hemma igen. Jag har julstädat köket och vardagsrummet, och pyntat ! Får fortsätta med resten imorgon :) Det är ju inte så brått.


Nu ska jag sova och krypa upp i min älskade sambos famn. Jag älskar Anders så fruktansvärt mycket. Jag älskar att se honom vår lill-fisen, jag ÄLSKAR att han är så engagerad. Jag älskar att vi tänker likadant. Jag älskar att vi har samma värderingar. Jag älskar att vi vill ha ut samma saker av livet. Jag älskar att vi är kära och förälskade i varandra. Jag älskar att jag får fjärilar i magen när jag ser honom. Jag älskar att jag fortfarande blir generad när han öser komplimanger över mig. Denna mannen gör ALLT för vår familj. Tänk att den bästa mannen i hela världen, är bara min? Jag får älska honom varje dag. Jag får kyssa honom varje dag. Jag får somna med ett leende i samma säng som honom varje natt. Jag är så lyckligt lottad. Det har jag tänkt mycket på den senaste tiden.


Imorgon blir det fortsatt städning, julpyntning, hälsa på Kenny, julmarknad och eventuellt hälsa på min Mormor <3


Måste säga att VARJE jul, när jag stryker julgardinerna så kommer Mormor på besök. Första året jag strök dem - tänkte jag skita i det. Men nånting sa mig att jag skulle. När de var strukna och uppsatta, fick jag några klappar på axeln. Både jag och Anders kände hennes närvaro. Förra året stod hon sidan om mig och tittade på, jag bara kände det. I år när jag strök dem, började det lukta Mormor i hela köket och jag bara visste- att Mormor är och kollar mina gardiner :) Hon är så välkommen ! <3 Saknar henne så otroligt mycket. Skulle så gärna vilja att hon var med i allt detta, med lill-fisen !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards