Alla inlägg den 22 november 2011

Av Paula Nilsson - 22 november 2011 15:56


Startade dagen med att göra både mig och lillfisen i ordning. Vi lekte i babygymmet och satt i matstolen och lekte en bra stund. Sen hade helt plötsligt 2 timmar av bara bus och lek gått. Så då blev det en middagslur för både lillfisen och mig. Så SKÖNT ! Vi sov som stockar .


Sen blev det , hör och häpna, en HEL BURK majspuré! Lite förvånad jag blev :) Det var egentligen dags för lite ersättning, men för första gången ersatte vi en hel måltid. Han var hur nöjd och kladdig som helst efter det. Han åt alltså ersättning klockan 8 imorse och sen inte förrän klockan 2. Ett steg i rätt riktning. Trodde kanske inte det skulle gå så fort! Men han älskar maten och äter med god aptit. Morotsdrickan är också väldigt populär :) Försöker köra lite smakportion gröt på morgonen, matpuré mitt på dagen och sen på kvällen får han en fruktpuré. Men om han tramsar lite med matpurén så blir det ingen frukt på kvällen. Försöker köra in de rutinerna redan! Även om han är väldigt liten och inte kommer ihåg, så är det bra för mig att bygga upp karaktären tills humöret kommer sen ;) haha ! Man får vara lite envis.


Mamma kom på kaffe också. Hon hade med sig min Mormors gamla gardiner, julgardiner då. De var skitfräcka! Så hon strök dem och satte upp dem i köket! Blev riktigt bra. Mamma var nog mest förvånad att jag tyckte om dem :)

Alexander njöt av lite Mormor-mys!


Lillfisen är fortfarande lite rosslig, men hostan låter bättre. Ska till BVC imorgon och få 5 månaderssprutan, så får vi så allt är okej :) Har aldrig varit problem innan!


Snart kommer Anders hem, så får vi slänga ihop en middag också ! :) Så håller vi VERKLIGEN tummarna imorgon, annars blir det en tuff vinter för oss.


Och återigen. GRATTIS till Josefine som kom in på brandmansutbildningen <3 Så jäääävla stolt !

Kommer sakna henne så sjukt mycket, min älskade syster <3



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards