Alla inlägg den 17 november 2011

Av Paula Nilsson - 17 november 2011 19:27


Började dagen med en promenad i Skogsbacken. Jag, Josse, Mamma och lillfisen gick runt hela varvet. Riktigt skönt !  Vi löste några världsproblem också, det är alltid välkommet.


Sen körde jag och Josse hem och bytade om. Gav Alexander mat och kom iväg igen. Vi skulle köpa lite nya kläder till lillfisen på Åhléns. Men som vanligt, bara tråkiga kläder till pojkar. Så det blev ett par tossor och en tomtedräkt! Han kommer bli så söt i den på julafton :)

Blev en lite nyttigare fika på donkan sen och direkt vidare till Willys. Och vi storhandlade, med markering på STOR. Vi hade verkligen rensat ut allt här hemma nu. Och det är inte klokt hur mycket man få för pengarna där! Lillfisen gjorde som ALLTID, han bajsade i affären. Haha ! Jag kan lova att 9 gånger av 10, så bajsar han när vi är inne i en affär :)


Blev ett stopp på systemet och sen fick jag JAGA bingolotter till ikväll. Vi spelar aldrig annars, men jag tyckte att vi kunde göra något nytt idag :) Och de var slut överallt. Ni vet den där irritationen som växer i en när man står i kö i förköpsbutiken och kön är millång. Det tar typ 20 minuter att komma fram, och då säger de - bingolotterna är slut. En djup suck där kan jag säga. Men köpte 3 cider tills på lördag, första gången jag ska ut sen Alexander kom. Vi ska på Idas 20 årsfest :) Känns lite konstigt, men det ska verkligen bli skitroligt.


Körde hem och lastade in. Jag är så tacksam för att Alexander är lätt att ha med sig överallt. Han gnäller knappt och somnar så fort man startar bilen!

Blev mögelostfylld köttfärslimpa med kokt potatis och hemmagjord sås. SJUKT gott kan jag säga :)


Nu är ögonlocken tunga och jag försöka ladda upp inför bingolotto.


BTW, Alexander drack typ 80 ml morotsdricka ikväll. Det var gott ! Han hatar morotspurén , men drickan gick mer än fint :)



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards