Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Påsken .

Av Paula Nilsson - 9 april 2012 00:28



Fredag : Grillning och sällskapsspel hos mina föräldrar. Min kära Mamma hade ordnat med påskäggsjakt till oss "barn" :) Och vi tycker fortfarande att det är jättekul ! Alexander fick ett alldeles eget ägg, med spåbubblor och jag kan lova att när vi blåste dem var han riktigt fascinerad :) Och en lott med en liten vinst på <3

Väldigt trevlig och mysig kväll med min familj.


Lördag : Massa lek och bus med lillfisen på dagen, och lite påskpyssel till. Vi tog ett bad och sen somnade han med badrocken på :) Sådär lagom när man ska göra sig ordning och komma iväg !

Sen körde vi ut till Kåseberga på 70-årsgille. Farmor hade ordnat påskbuffé, och gud vad gott det var! Eftersom vi nu kör LCHF så skippade vi allt socker och alla kolhydrater, och då kunde vi ändå äta det mesta :) Och kolsyrat vatten till !

Kvällen var jättetrevlig och Alexander var som en duracellkanin. Han for omkring som ett yrväder över golven! Han somnade inte förrän närmre 22 :O Det är många timmar över vanliga läggningstiden. . Men då slocknade han totalt!

Är jättestolt över oss som verkligen stod emot godis, bröd, potatis, läsk, öl. För det var fruktansvärt svårt för oss. Det kliade i fingrarna många gånger.

Vi slocknade som stockar allihopa när vi kom hem :)


Söndag: Vaknade med något migränliknande :( Kul ! Att vakna dålig när man körde igår.

Har aldrig varit med om något liknande i huvudvärk innan. Men Anders och Alexander busade omkring <3

Anders och Roger körde sen iväg för att hämta hem vår nya soffgrupp. Jag, Josefine och Alexander fick uppdraget att fixa med den soffan som stod här. Vi tvättade av ALLT med möbeltvätt. Skrubbade och snoffsade till den. Vi delade den och ställde ut den för att vädra :) Och vi lyckades tajma allting perfekt. Precis när Alexander behövde sova middag, behövde vi bära ut alla delar. Han somnade på en filt och så kunde vi göra det :)

Så Lukas och Louise - soffan ser ut som helt ny nu !

Anders och Roger kom med våra nya ögonstenar. Vilket fynd! 3900:- för en hel soffgrupp, och detta innefattar en 3-sits, en 2-sits och en stor fåtölj. I skinn :) Och den är endast några månader begagnad, vilket synd. Den är verkligen i PERFEKT skick. Jag är inget fan av skinnsoffor annars, men dessa är skitsnygga och moderna.

Vi fick trixa lite med möbleringer - men fy fan vad bra det blev. Rummet är mycket större nu :)


Vi åt lite kvällsmat och duschade av Alexander efter maten. Då fick vi oss ett riktigt gott skratt. Lillfisen råkade bajsa PÅ Josefine :) HAHAHAH ! En fin liten kladd på tröjan :P

Sen gjorde vi oss i ordning och begav oss mot Löderup. Roger Bengtsson firade sin födelsedag så det kunde man ju inte missa :) Anders och Alexander fick lite egentid och vi fick får egentid.

Vi köpte med oss lite kolsyrat vatten dit, eftersom vi båda skulle köra. Det var kul att träffa allihopa och snacka lite skit.

Jag körde hem rätt tidigt, var sjukt trött och ville bara hem till mina älsklingar <3


Imorgon ska vi väl försöka få en del saker gjorda och njuta av sista dagen innan Anders börjar jobba igen <3

Tror vi börjar dagen med en joggingtur tillsammans !


Dagens tips: Säg inte till en tjej att om hon tappar 30 kg så kan hon blir en riktig pingla. Det uppskattas INTE !

(fick den fina kommentaren idag)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards