Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Framsteg .

Av Paula Nilsson - 9 april 2012 20:12



Hade en mysig morgon med min lilla fisunge. Vi åt frukost tillsammans och plockade undan lite i köket :)

Sen drog jag upp de andra två spökena för en joggingtur. Och vi kom iväg allihopa. Jag kan ju säga att jag var inte alls på humör när jag började. Men jag hittade en bra och lagom jogging-takt för mig och sen jäklar joggade jag. Jag satte upp små mål för hur långt jag skulle orka hela tiden, men jag bara joggade förbi vartenda en. Och jag orkade HELA grusvägen !! Innan har jag fått gå minst två gånger på den sträckan :) Vilken känsla det var ! Jag bara skrek rakt ut: YEEEEEES !

Josse och Anders var lagomt chockade över min prestation kan jag säga :) Men de peppade mig som satan.

Inte nog med det. Sen gick jag kanske 50 meter och därefter joggade jag fantamej hela asfaltsbiten hem också. Var kom allt detta ifrån? Innan har jag tagit varannan vägpinne :)


Är riktigt jäkla stolt över min prestation idag, jag kände verkligen hur jag själv har skapat resultat.


Josse ordnade en god lunch till oss. Hon kan om hon vill min lillasyster :)


Jag, Anders och Alexander körde till Willys och storhandlade lite. Känns konstigt att stå och kolla efter allt med mest fett i. Men det funkar kan jag lova !

Fuskvägde mig idag, för att se om det ger något resultat alls. Och fantamaj 3 KG !! :O På en vecka !! Blev riktigt chockad. Så kombinationen mellan LCHF och jogging funkar verkligen.


Hem och busa lite med lillfisen innan Mormor och Morfar kom. Jag fixade goda hamburgare. Vi hade salladskål som bröd. Massa goda tillbehör. Jösses vad gott det blev ! Känns kul att allihopa kör på samma diet :)

Mamma hade också tappat lite, hon fuskvägde sig också. BRA jobbat !!

Anders hade också tappat lite :) 2,5 kg på en vecka !! Oerhört bra jobbat !!


Nu har Josse nattat Alexander för sista gånger på 2 månader, och de mös verkligen <3


Måste även berätta att Alexanders första "ord" kom idag. Förutom Mamma och Pappa, men det säger han hela tiden och inte till oss. Men idag satt han på golvet och pekade på lampan och sa: AMPA!

Jag blev helt chockad och blev helt till mig. Provade flera gånger idag, och javisst - han pekar och säger: AMPA !

Hur hände detta? Min lilla snuttefis. <3 Jag blir så stolt över min lilla Tallesandor <3


Imorgon blir jag ensam.. Josefine åker tillbaka till Sandö och Anders börjar jobba ! Jag kommer bli helt ensam och rastlös här hemma..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards