Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Maginfluensa .

Av Paula Nilsson - 17 april 2012 22:58


Igår la jag totalt jävla utslagen. Spydde från morgon till kväll. Jag har aldrig varit med om något liknande. Var livrädd för att smitta lillfisen också. Fick inte behålla mer än två klunkar proviva på hela dagen. Blev förpassad upp till Josses rum till slut, där låg jag och tyckte synd om mig själv.


Idag har det inte varit så farligt, mest på andra hållet - if you know what i mean :P hehe !

Inte så nice det heller.

Men jag har haft en helt sinnessjuk huvudvärk. Fick ta citadon till slut och då gav det med sig.


Anders fick en liten släng av denna underbara maginfluensa och Alexander verkar ha klarat sig. Och det är tur, för han har precis blivit lite bättre från sin förkylning.


Annars är Alexander rätt trött och småhänging mellan varven. Både bissingar som småspökar och en seg förkylning. Men idag har han varit lite piggare faktiskt.

Han tar sig fram som ett yrväder här hemma, man hinner knappt med emellan varven. Han kryper inte på alla fyra än, men nära nog :) Han har en annorlunda stil får man säga :) hehe.

Och han har funnit ett nytt intresse nu, att peka på allt. Han pekar och försöker göra nått ljud. Än så länge får han fram Mamma, Pappa, Ampa och Tooti ! Mamma och Pappa säger han ju inte TILL oss, bara ibland :) Men Ampa är ju Lampa, och han pekar på olika lampor flera gånger om dagen och säger det. Eller bara rakt upp i taket :) Och idag pekade han på ett foto på Josse - så jag att det var Moster - och det blev då Tooti ! Sååå underbart gulligt. Detta har han tyckt var jättekul hela dagen !


Jag har gjort några laddningar spaghetti och köttfärssås till lillfisen idag. Anders höll på att dö så sugen han blev på pastan :) haha !


Blev ett bad för Alexander, och ja - vi blev ungefär lika blöta. Sen somnade min lilla solstråle i min famn - sådär alldeles kramandes-. Efter en lång sångstund.


De där sångstunderna är väl för roliga. Man sjunger alla dessa här ramsorna som man själv älskade som barn. Prästens lilla kråka, En kulen natt, Baka Baka, Imse Vimse Spindel, Ekorr'n satt i granen, I ett hus, Upp till pippina, Huvud axlar knä och tå, Tummetott, En liten liten apa, Kråksången, Krokodilbilen osv. Och ända sen Alexander var alldeles nyfödd har jag sjungit Blinka lilla stjärna när han ska sova, och det gör jag fortfarande. Han får verkligen ro av det :)

Som vi skrattar och busar när vi håller på <3


Älskar min lilla plutt så otroligt mycket. Kan ibland fortfarande undra hur vi kunde skapa något så underbart?


Och Anders, ska vi ens börja om Anders :) Min älskade själsfrände. Jag är så glad att vi verkligen peppar varandra nu när vi kämpar med vikten. Jag är så glad att vi stöttar varandra i allt vi vill göra. Vi har gemensamma drömmar och mål. Jag älskar att vi delar ett liv vi båda vill leva <3


Imorgon kommer Mamma hit och myser lite :) Och på kvällen så JÄKLAR ska det joggas :) Har haft lite abstinens nu när jag legat sjuk. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards