Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Ångesten .

Av Paula Nilsson - 19 april 2012 22:25



Sov bara två timmar inatt. Det dunsade, det smällde, det hasade i golvet. Jag var LIVRÄDD ! Jag hade nattlampan tänd och försökte verkligen leva mig in i min bok för att stänga ute alla ljud. Jag väckte till och med Anders, som klappade lite på mig och snarkade om.


Imorse fick jag total panikångest. Samma sak igen. Höga dunsar, smällar, hasande i golvet. Och det var fruktansvärt obehagligt. Jag gjorde som alla säger. Jag bad "dem" att låta oss vara ifred. Men det tystnade inte. Jag ringde min Mamma helt hysterisk och skitledsen. Jag sa till och med att jag ville flytta och inte orkar med det. Mamma lugnade mig lite grann och sa till mig att komma hemifrån en stund för att inte lyssna efter det.

Jag klädde på Alexander och packade ihop en dags-väska till honom - sen körde jag härifrån. Skicka till Sandra, som sa att jag kunde komma.

Väl där började jag gråta. Både av utmattning och ångest. Fick prata av mig med Sandra och efter en lång stund vände hon på mitt humör <3 Vilket jag behövde .


Blev kaffe hos Jenny här nere sen. Och hon förklarade nästan ALLA ljud. Jag tappade en sån tyngd från mitt hjärta. De hade precis samma ljud i sin lägenhet och i sin gamla (som ligger här uppe). Det är alltså oerhört lyhört mellan lägenheterna. Man kan höra ljud från två lägenheter bort. Hon hade pratat med sina grannar och då förstod hon. Hon kunde till och med höra någons toabesök på morgonen !

Så Tack Jenny - behövde höra det :)

Blev några koppar kaffe, en liten snackestund och ja - sådär vardagligt trevligt :) Helt underbara barn har hon. SÅÅ charmiga <3


Sen tog jag mig mod och gick hem. Och då kände jag ett lugn. Jag och Alexander busade omkring. Blev sen middag med min lillebror här :) Han lärde Alexander att säga MOBO, haha. Han härmar ju bara, men det är ju så sött <3

Micke och Roger kom också på kaffe. Roger sa till sin far (om i fall att han skulle spöka här) att följa med honom hem istället :) Bus och en TOTALT slocknad lillfis efter nattvällingen.


Jag och Anders har sen lyssnat efter ljud och JA - de kommer från grannen :) PUUUUST !

Visst har vi andra saker som inte riktigt kan förklaras. Och vi ska ha hit ett medium så jag kan få lite jäkla sinnesfrid :) Vill inte ha någon här. Och ni som inte tror på det eller är skeptiska - varsågod och kom hit :)


Dagens tips: Lär känna nya människor. Våga ta den där koppen kaffe med en ytligt bekant - kanske det är början på en fin vänskap ? Eller kanske bara en jäkligt trevlig kaffestund ?


Dagens DON'T: Ta inte på din golvälskande 10 månadersbebis en body med vitt tyg på magen - den BLIR skitig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards