Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Update Bantning .

Av Paula Nilsson - 24 april 2012 20:38



Dagarna flyter på här hemma. Vi har fullt upp nästan hela tiden, eller ja - vi ser till att hålla oss sysselsatta mestadels :)

Igår var Alexander väldigt nära på att krypa, flera gånger. Men idag var det som bortblåst, hehe. Han är för söt mitt lilla hjärta, han försöker till och med hoppa lite fram på gumpen.

Lillfisen tycker det är mycket roligare att gå och stå. Han står VÄLDIGT stadigt, nästan helt själv. Han kan ju stå själv korta stunder om man sitter med honom.

Han har även pekat mycket denna veckan. Han pekar på det mesta och tittar frågande på mig. Så säger man ordet ett par gånger - och till slut så kommer nånting liknande ur hans mun.


Anders jobbar om dagarna, och det flyter på bra! Ni ANAR inte hur mycket man längtar tills han får sin första månadslön :) Han har alltid fått fjortondagarslön innan.


Vår vikttävling går riktigt bra. Vi kör fortfarande strikt med LCHF, vilket vi trivs väldigt bra med. Vi är inte alls lika småhungriga och det märks på matkontot.

Jag joggar, så ofta jag kan. Och det är inte klokt hur snabbt det har gått att bygga upp en kondis :) Jag tar mig nu runt 3,5 km !! Jag klarade ca 100 meter första gången. Det är stark vilja och envishet. Jag har satt upp små nya mål varje gång jag har joggat.

Vi har hållt på i 3 veckor idag och vi har verkligen tappat snabbt.

Jag har gått ner 6,2 kg och Anders 7 kg.

Det börjar synas lite och jag ser ett ljus i tunneln - för första gången på många år.

Jag har kläder som är på tok för stora och jag känner mig mycket piggare om dagarna.

Jag har gett mig fan på att inte vara för tjock för att kunna leka med Alexander <3


Ikväll serverades kokta grönsaker, kycklingklubba och creme fraichesås :)


Lillkillen är nattad och vi slappar som bara den. Imorgon kommer mina föräldrar på middag :)


Förresten så ska vi ge oss på ett megaprojekt. Vi ska flytta upp på ovanvåningen. Vilket innebär att Josse får vårt nuvarande sovrum, Alexander tar hennes rum och vi tar hans :) Anders bara suckar när jag nämner det ! <3


Saknar min lillasyster jättemycket . . .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards