Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Besiktning .

Av Paula Nilsson - 26 april 2012 14:59



Vi började dagen med frukost och lek här hemma. Därefter traskade vi bort till Öppet hus och träffade lite mammor och bebisar :) Jättekul att se alla och bara dricka en kopp kaffe. Det var sjukt svårt att låta bli fikat, bullar och gott pålägg ! Åt bara pålägget och gurka :) Klapp klapp på axeln.


Traskade hemåt i småregnet och så åt jag och lillfisen lunch tillsammans. Massa kladd såklart! Har även börjat märka att han inte vill äta burkmaten längre. Och för bara några månader sen så var burkmaten det enda han ville äta :)


Sen begav vi oss till BVC :) 10 månaderskontroll och läkarbesök. Han väger nu 10,2 kg och är 77 cm lång! Han följer verkligen sin tillväxtkurva helt perfekt. Lillfisen var enligt läkaren ett riktigt bebisexemplar. Han kunde allt han skulle kunna vid denna åldern och lite till :) Jag frågade om krypningen, men de trodde inte heller att han kommer krypa alls. De fick ju se hur fint han pekar på saker och försöker sätta ord på det, som typ Ampa ! Och när läkaren frågade: Var är Mamma? Så vände han sig om och pekade på mig. Språket och hans sätt att leka, är han visst mycket välutvecklad redan.

Och detta är en sak som är rätt rolig. För han gör inte dessa sakerna alltid! Han kan välja sina tillfällen då han absolut inte vill, och definitivt inte på beställning. Men VARJE gång vi är på BVC så är han hur skrattig, snäll, nyfiken och ja ALLT på en gång :) Som sagt, en uppvisningsunge ! haha.

Jag blev jättestolt och körde hem hur nöjd som helst. Fick även beröm för munvården och för våra rutiner. Jag svarar liksom alltid på frågorna med lite osäkerhet i rösten. Jag vet inte varför, för jag vet att vårt sätt att ta hand om Alexander är det bästa. Men man vet ju inte vad de vill höra, hehe :)


Bara DET, den 8:e maj ska Alexander till tandhygienisten för första gången.


Ikväll kommer Micke hit och så ska vi grilla lite.

Ska hinna storhandla också !

Och jogga  . . .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards