Alla inlägg under april 2012

Av Paula Nilsson - 1 april 2012 20:03



Anders tyckte att jag skulle lura alla på facebook genom att säga att jag är gravid igen :)

Men eftersom ALLA har kört med det april-skämtet, tyckte jag det verkade lite tråkigt.


Annars har helgen varit sjuk. Sjuk på riktigt.


I fredags var jag och Josefine ute i Ystad. Vi åt en skitstressig middag på pizzeria regement, så vi sket i dessert och allting. Vi tog en cheesecup och MASSA drinkar på sushinu! Servitrisen föreslog en massa gott. Och det var verkligen supergott att dricka riktigt goda drinkar.

Sen blev det en svängom på PC. Träffade faktiskt inte så mycket folk man känner. Träffade Robin, som sen satt med oss hela kvällen - och det är så jävla kul att träffa honom :) Gammal vänskap rostar aldrig.

Däremot kan ju verkligen de flesta killar få mig att vilja kräka. Det första jag säger om någon kommer fram och snackar är att jag har sambo och barn. Deras reaktion är då: Det gör ingenting. Eller: Det är inga problem för mig.

Har folk ingen heder alls ?

Aja, jag vet ju hur man dissar räliga och sliskiga halväckel.

Jag dansade också. För första gången på typ 2 år så dansade jag och fy fan vad roligt det var :)


Men jag vaknade lite sliten och ASSJUK. Den lilla bakfyllan jag hade var ingenting jämfört med febern, halsont och förkylningen. Och det blev bara värre och värre under dagen. Alexander var också snorig, likaså Anders.

Så det blev en väldigt stillsam och lång dag. Och såklart INGENTING på tv på kvällen !


Natten blev lång som FAN. Jag fick riktigt jävliga febertoppar och svettades som en gris :( Anders led verkligen med mig !


Och idag har febern börjat släppa lite grann, men förkylningen är lika jävlig. Så man har kämpat mot sig själv hela dagen. Det är HEMSKT.

Men jäklar vad jag och Alexander har busat idag :)

Blev en riktig söndagsmiddag hos Nolssons. Jag gjorde köttfärslimpa och i den lade jag en philadelphiaröra - SNUSK. Och till det blev det kokt potatis, kokta grönsaker och svampsås ala Paula. Gjorde en egen liten köttfärslimpa till Alexander. Så åt han samma som vi. Och idag provade jag att bara finfördela maten, inte mixa alls. Och det gick skitbra! Han tuggade så fint :)

Jag har börjat göra så att jag lägger upp ganska mycket mat till honom, så matar jag honom med hälften. Andra halvan får han kladda med själv. Mer än hälften hamnar på golvet, men jag vill att han ska pilla lite själv :) Och det älskar han själv också !


Ikväll duschade Alexander för första gången. Vi har alltid badat honom innan ! Men han badade igår så jag tog tillfället i akt. Det tyckte han var riktigt skoj. Han lekte med duschstrålen och så länge han fick hålla den själv - så var det inga problem. Och mysa i badrocken efteråt är ju sååååå underbart. Mest för min del kanske :) Han är ju så söt i den !


Alexander börjar bli så stor tycker jag. Det går undan när han tar sig fram nu! Han är överallt. Han tar sig från rum till rum. Allt som går att pilla på, pillar han på. Han försöker dra sig upp på vissa saker. Även ljuden som kommer ur honom nu är förnyat. Det är på ett helt annat sätt. Han försöker härma allt man säger och gör. Självklart kommer inga ord, mer än mamma och pappa. Men samma ljud kommer vid samma tillfällen, så det börjar lite grann :)


Nu väntar jag på att diskmaskinen ska bli klar så den kan tömmas och fyllas på.


Har jag berättat att Anders börjar jobba efter påsk ? :)


Och att jag är lyckligt lottad ?


Och att jag älskar min sambo och min son över allt annat ?


Ovido - Quiz & Flashcards