Direktlänk till inlägg 15 november 2011

En känsla .

Av Paula Nilsson - 15 november 2011 23:27


Det är en viss känsla för mig varje kväll. När Anders och Alexander ska in och lägga sig. Alexander sover sedan några timmar och är så rofylld. Han ligger och suttar, trots att nappen glidit ut.

Anders pussar mig god natt och säger att han älskar mig.

Han lyfter upp Alexander, som inte reagerar. Men han drar upp benen mot magen och hans lilla gump putar ut. Precis som om han försöker kura ihop sig.

Anders börjar gå mot sovrummet och upp ovanför axeln sticker detta underbara lilla huvud upp.

En sovande och trygg liten gosse, i Pappas trygga famn.

Han kurar in sig i Pappas bröst och snusar lite, för att sen komma till fullständig ro igen.

Anders bäddar ner honom och där somnar han gott.

Bara att få se detta, är en underbar känsla för mig. Att se min son och hans Pappa, i fullständig harmoni.

Man kan riktigt se hur trygg han känner sig, hur bekymmerslös han är. Hur älskad denna lilla gosse är och känner sig.

Detta är familjekärlek för mig. Jag njuter med hela kroppen när jag ser det och jag vill bara vara i den stunden alltid. I den stunden glömmer man hur gnällig han har varit, hur trött man är. Då vet man att man har lyckats. Man vet att allt man gör, verkligen märks på honom <3 Man blir stolt som Mamma.


Sen går jag och lägger mig, i vetskapen av att det första jag ser i morgon bitti - är Alexanders stora leende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards