Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Helgens bravader .

Av Paula Nilsson - 21 november 2011 00:32


I fredags var jag hos Paulina och Neo hela dagen. Verkligen skitkul! Alexander och Neo är så söta tillsammans. Och det är så kul att jag har lärt känna Paulina, hon är verkligen härlig :) Känns som om vi har känt varandra skitlänge!


Blev sen en skitmysig middag med Josse och Maria. Jag verkade ha lyckats med maten i alla fall. Bjöd på kycklingfilé i creme fraichesås, kroketter och grönsallad till. Maria hade med sig massa godis till idol. Så vi mös ner oss på soffan med Alexander, som inte alls ville sova. Han sjöng ikapp med idolerna istället :)

Anders var på pokerkväll med alla killkompisar, så vi hade en minitjejkväll ! Verkligen en skön och lyckad fredag <3


Lördagen började med en skön sovmorgon, Anders hade ju sin lördagsritual. Han tar upp Alexander, ger honom mat och sen morgonmyser de till disneydags :) Sen väcker de mig! Helt underbart. Skönt att få sova ut lite också.

Sen passade moster lilla Alexander medans vi ordnade presenter. Körde till Olssons Basar, där hittade vi hur mycket som helst. Eller jag hade ju kunnat ta med mig halva affären hem! haha. Hittade även en potentiell julklapp till Alexander :)

Sen gjorde vi oss i ordning allihopa här hemma, inför 20 årsfesten. Packade en övernattningsväska till Alexander också. Tror jag bytte kläder 10 gånger. Vad jag än tog på mig, kände jag mig tjock i. Till slut hittade jag en klänning som både var bekväm och snygg. Var dock glad att jag fick på mig en jeanskjol, det har fattats åtskilliga centimetrar innan. Men jag kände inte för kjol.

Vi körde och lämnade lillfisen hos mina föräldrar. Hade lagom ångest kan jag säga. Han har ju sovit där en gång innan och det gick hur bra som helst, men man blir ändå lite så. Första gången vi skulle iväg på fest ju!

Sen kom vi till festen och gratulerade min kära lilla Ida :) Fördrink först! Kändes riktigt konstigt :) ! Anders körde och jag hade 3 cider med mig. Vi åt och hade trevligt. Riktigt god pannacotta till efterätt. Vi sjöng för Ida och skrek ikapp till Kal P Dal. Vid tolv-tiden åkte jag och Anders hem.

Kändes sjukt konstigt att titta i spjälsängen - ingen lillfis där. Vi hade en så fruktansvärd längtan efter lillfisen !


Imorse kändes nog konstigast. Man är så van vid vissa rutiner nu. Men samtidigt väldigt skönt att kunna sova ut och bara gå upp för sig själv. Och morgonmysa, bara vi två :)

Vi gjorde oss i ordning så fort vi kunde och körde ut till mina föräldrar. Där satt vår lilla solstråle! Det hade gått lika bra som sist. Han hade sovit hela natten och varit go och glad. Så skönt att han är så snäll :)


Sen körde vi på kalas 1. Lykkes 3 årskalas. De bjöd på pastasallad och bröd, även tårta till kaffet. Hello Kitty-tryck, såklart :) Lillfisen tog en skön liten lur i Lykkes puff. Bestämde även en del inför julafton med Anders pappa :) Vem som ska köpa vad till Alexander och så vidare.

Hem om och hämtade upp Josse. Sen vidare till Ystad på kalas 2. Susanne som fyllde år. Bjöd på en sjuuukt god chili con carne! Och en mumsig efterrätt :) Alexander bajsade ner ALLT han hade på sig. Och jag hade inga extra kläder med heller :O Blev en massa blöjmys! Tur där var varmt inne :) Sen hade vi ju den sköna åkoverallen och filtar. Han har till och med svettig när vi kom hem sen, haha!


Nu sover hela huset och jag är helt slut. Känner att efter denna helgen får allt med viktminskning skärpas till! Nu jäävlar ska vi bruka allvar.


Alexander är lite hostig och rosslig :( Ingen feber, men sover lite oroligt. Har varit en tuff helg för lillfisen!


Imorgon ska vi baka kanelbullar med Sandra, hon får ta med sig dem hem sen :) Annars syndar vi i oss dem på kvällen sen !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards