Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Kanelbullar .

Av Paula Nilsson - 21 november 2011 22:58


Sandra kom vid elva-tiden idag :) Jag höll på att ge Alexander majs och potatis - vilket är storfavoriten för tillfället! Speciellt med en liten skvätt mjölk i.

Vi bakade en sats kanelbullar och GUD I HIMMELN vad goda kanelbullar. Det är syndigt! Ett riktigt bra recept. De blir inte de minsta torra.

Sen blev det kaffe och en massa prat. Vi snackar som två skvallersjuka kärringar! Trutarna går som symaskiner :)  Massa gravidprat, bebisprat och ALLT däremellan! Timmarna gick och till slut frågade jag om hon och Victor ville äta middag här. Så det blev så. Jag slängde ihop en lasagne med grönsallad. Blev riktigt gott :)

Några koppar kaffe och massa Alexandermys efter det. Lillkillen i Sandras mage sparkades rejält. Anders fick känna och jag såg det utanpå :) Så myyyyysigt !

Visst är det underbart med spontan middag? Och både Sandra och Victor är underbara, riktiga månslunda-muppar :) Och båda två är förälskade i Alexander, vilket är mysigt att se <3


 


Han har varit lite lättgnällig idag. Lite smårosslig och hostig. Emellanåt känns han lite varm, men enligt tempen ingen feber! Tänderna har kliat fruktansvärt mellan varven och dregglet bara forsar. Kan det vara på G på allvar nu? Har trott det länge, eftersom det kliat lite. Men nu känns det väldigt hårt och vasst på sina ställe. Ingenting har spruckit igenom ännu, men hoppas det går fort och något sånär smärtfritt! Tror inte det men för hans skull så hoppas jag.

Han har även börjat typ ba-ba med munnen idag, bara lite grann och det kommer inte såna ljud varje gång men ändå? Var tar tiden vägen? Han blev 5 månader igår :O Jag tycker ju att det blir bara roligare för varje dag.


Nu har jag ett BERG på diskbänken som väntar tills imorgon. Får ta tag i det när jag kommer hem från IKEA. Ska dit med Mamma imorgon :)


Imorgon håller ALLA tummarna för Josse <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards