Alla inlägg den 4 december 2011

Av Paula Nilsson - 4 december 2011 23:37



Jag har fanemaj inte gjort mycket idag ! Har busat och lekt med lill-fisen. Jag och Josse städade i och för sig vardagsrummet rejält, men det är typ allt. Har varit ur form och lite halvkass idag :( Bara känt mig som en vandrande padda. Nysig, degig och allmänt ÖRRK !

Lill-fisen har varit likadant. Snorat till tusen hela dagen! Och varit smågnällig, från och till HELA dagen.. Han har bara velat vara i gåstolen, eller sovit. Skulle äta kalops till middag, men det passade bara med en halv burk. DÅ märker man att han är ur gängerna. Nu ikväll har han varit lite febrig också, riktigt gnällig och orolig. Blir riktigt jävla förbannad innan han kommer till ro.

Har kommit på det nu senaste månaden, att han kommer till ro varje gång jag sjunger "blinka lilla stjärna" och vaggar honom lite :)


Nu denna veckan som kommer, så ska jag försöka komma igång och springa lite. Jag, Josse och Anders bestämde tis, ons, tors, lörd som motionsdagar. Jag saknar karaktär, TOTALT ! Hatar det. Jag hatar min kropp och vill verkligen göra något åt det. Jag vet att jag har sagt det många gånger, men jag faller tillbaka i dåliga vanor så snabbt. Jag vill kunna äta goda saker och njuta av sånt som jag tycker är gott - och vill jag inte ta bort allt , får jag fanemaj börja träna. Jag ska ta bort skräpmat och småätande. Och börja springa lite :) För det funkar verkligen för mig, det vet jag sen innan.


Lillfisen har förresten sprungit som en tosing i sin låne-gåstol idag. Han jagade Anders runt och runt :) Men han är ju så lättdistraherad, finns ju så mycket annat kul att titta på under tiden :)


Imorgon är det lugna puckar här, tror jag ? :P Vet inte om Oscar skulle komma hitom. Kanske ska försöka hjälpa Yasse lite.. Jag vet ju vilket helvete det är att få allting på plats när man flyttar ! Annars vet jag inte. Klä granen imorgon kväll? Ska även baka en cheesecake till på tisdag, då mamma-gruppen kommer hit :)



Ikväll fick vi ett chockande och sjukt besked.. Ska man aldrig sluta förvåna sig? Eller ska personen aldrig sluta förvåna oss? Man tror för mycket om vissa människor..


Ovido - Quiz & Flashcards