Alla inlägg den 15 december 2011

Av Paula Nilsson - 15 december 2011 22:19



Dagen började skitbra. Eftersom inatt satt jag och Anders uppe skitlänge och bara pratade. Vi pratade i timmavis om allt. Om vårt liv och hur jävla lyckliga vi är. Om stormar vi tagit oss igenom och blivit starkare av. Om kärleken till varandra. Vi bara njöt av varandras ord <3


Jag och Alexander gjorde oss i ordning för en förmiddag på Öppet Hus. Det var ju julavslutning idag ! Fika, dans runt granen och tomtebesök såklart :) Så mysigt det var. När tomten knackar på dörren. Några barn hade redan skymtat honom i fönstret och viskade, "tomten kommer nu". Och alla gick i ett försiktigt virr-varr av förväntan.

KNACK KNACK KNACK ! Finns det några snälla barn här?

Och med ens så blev det knäpptyst i hela salen och så hör man ett gemensamt blygt "mmmmm". Alla följde tomten noga med blicken och satte sig i en klunga framför. Helt tyst och spänt. Sen fick alla barn varsin godispåse, sen var livet igång igen :) Underbart , eller hur ? Man kanske ser det charmiga i det när man själv är mamma.

Mysigt att träffa Paulina och Neo också <3


Sen kom jag hem och helvetet bröt loss för oss båda. Ingenting är fel med Alexander och ingenting har hänt mellan mig och Anders. Det är en helt annan sak. Vill helst inte skriva ut vad, eftersom vi kan få det i nacken sen. Vill inte riskera förtal och klydd.

Men fy FAN vad arg jag blev. Och ledsen.. Jag ville bara riva ner allt julpynt och skita i allt med julen. Jag ville inte nånting. Jag blev så sårad över det. Anders mådde ännu värre.

Hur kan man trampa så medvetet på en familj?


Fick försöka peppa upp varandra. Vi gjorde mat till Alexander och han kladdade i sig hela burken. Kladdade ner blöja och hela sig själv. Så innan vi skulle till BVC blev det ett vaskbad. Tappade upp vatten med lite babyolja i köksvasken och vaskade av vårt lilla hjärta där. SÅ söt han var där han satt :) Ett väldigt smidigt sätt efter dessa kladde-måltider.


Sen blev det BVC för 6 månaderskoll och läkarbesök. Allting gick jättebra. Han hade inte växt nästan, endast gått upp 30 gram :O Jag blev skitorolig men både läkaren och sköterskan sa att det var fullt normalt att det stannade till ibland. Eftersom han växt väldigt snabbt dessa 6 månaderna och är väldigt lång så måste det avstanna lite nån gång :) PLUS att han rör sig mycket mer nu, han gör ju av med jättemycket när han springer i gåstolen och sprallar på filten ! Han blev godkänd i allt. Han utvecklas precis som han ska och är jättefin säger de. Han kan snart sitta helt själv, han vänder sig hela tiden, han jollrar varierat, hans armar och ben är så samspelta de ska vara, hans tänder är väldigt nära, han har en väldigt bra finmotorik :) Så skönt att man får beröm och allt ! <3 Anders var också med idag ! 

Nu ska vi inte dit förrän han är 8 månader .


Blev en runda på Boan, köpte nya vinterskor :) SKITFINA ! Blev även några bodys och såna mojjänger som man säkrar eluttagen med. 


Sen julgodis-kväll hos mina föräldrar. Åt tacos först och umgicks! Sen gjorde vi alla möjliga sorter. Jag gav mig på något helt nytt och lite mer avancerat, pop-up cakes. Men fick skippa några moment. Blev skitbra till slut ändå :) Vi spelade julmusik och bara myste allihopa ! <3 Nu kom julkänslan ännu mer :) TACK för ikväll <3 Vi behövde det efter idag.


Nu kallar sängen snart. Imorgon blir det att handla julklappar <3 Och på kvällen ut och äta, bara jag och Anders <3 

Av Paula Nilsson - 15 december 2011 00:28



I förmiddags kom Sandra och hälsade på. Drack kaffe och bara babblade, som vi brukar :) Och hennes mage bara växer och växer, hon är så fin ! Vet att hon inte känner sig så själv men hon strålar verkligen. Hon försökte kravla sig ner på golvet för att leka med Alexander i gåstolen :) Fick även bevittna en måltid med massa kladd ! Men han är så duktig på att äta den lilla fisen.

Älskar att träffa Sandra och bara babbla - vi tycker rätt lika och funderar på samma sjuka saker :)


Sen blev det en lur för lilleman , hade inte varit sen på det jag heller men fick inte ro. Blev ändå bara en powernap!


Sen kom Andy ikväll och drack kaffe. Kollade lite på bröllopet i Bonde söker fru :) Han passade på att mysa och busa med lillfisen också såklart. En envis liten bebis som ICKE ville somna ikväll. Kämpade emot länge, så vid nio-tiden somnade han. Nappen i munnen, snutten över halva ansiktet och blinka lilla stjärna - THAT'S THE WAY :)


Har även såklart hunnit med att prata med både min älskade Mamma i telefon och med Paulina :) Jag och Paulina ska på Öppet Hus avslutning imorgon med våra små vilddjur.


Imorgon blir det 6 månaderskoll och läkarkontroll på BVC, Anders ska också med :) Inga sprutor så då är det lugna bananer. Ska bli intressant att se om Alexander är där han ska i utvecklingen, och det är jag rätt säker på :)

På kvällen blir det middag och julgodisfabrik hos mina föräldrar ! <3 Ska bli mysigt. Nu ska jag bara leta upp ett roligt recept att göra :)

Ovido - Quiz & Flashcards