Alla inlägg den 14 december 2011

Av Paula Nilsson - 14 december 2011 00:26



Har verkligen varit en lång dag idag. Sov väldigt dåligt inatt igen, vet inte ens varför?! Så ögonen blöder när man går upp med lillfisen. Man försöker leka, skratta och allting men huvudvärken de första timmarna skojar man inte bort.


Det är helt otroligt hur mycket sömnen påverkar en. Om jag sover dåligt påverkas ALLT. Jag blir trött, får huvudvärk, orkeslös, omotiverad och lite småirriterad. Jag ligger och grubblar på saker när jag ska sova, har ALLTID gjort det. Just nu är det mest om min vikt. Det står så stilla. Jag finner ingen motivation eller karaktär till att ta itu med det heller. Jo då på natten när jag grubblar. Då ligger jag seriöst och planerar hela morgondagen i huvudet. Att jag ska gå upp med ett leende och ha mitt morgonmys med Alexander. Sen gå en långpromenad med vagnen och röra lite på mig. Sen att jag ska plocka undan och städa medan lillfisen vilar middag. Helst springa en runda på kvällen också. Och att jag ska äta nyttigt hela dagen. Jag har detta helt klart i huvudet och är supertaggad när jag somnar, 03.30 Så givetvis när jag vaknar så är jag totalt slut och orkar bara med hälften.

På något sätt så när man blivit Mamma så fungerar inte kroppen på samma vis. Mind over body måste jag säga. För hur trött, omotiverad och grinig jag än kan vara så orkar jag allting jag planerar med lillfisen.


Men jag lagade en nyttig middag ikväll i alla fall :) Blev spaghetti med en lätt kycklingwok. Skitgott blev det !


Annars har timmarna gått långsamt. Lillfisen har bajsat sjuuuuukt många gånger idag, måste vara nu när han äter riktig mat varje dag !

Till slut satte och Alexander i matstolen och så bakade vi kanelbullar. Bara för att ha något att göra :) haha !


Ikväll har vår lilla gosse varit lite svårnattad. Han somnar vid åtta-tiden annars. Men när han hade fallit i lättsömn lade jag in honom i sin säng, men ICKE ! Han vaknade och vill inte somna om. Så vid halv tio slocknade han :P Kanske inte så farligt, men man är ändå van vid mycket tidigare :) Han har legat och försökt kämpa sig fram idag. Han lyfter upp rumpan och i med knäna, men han kommer ingenstans :P


Imorgon förmiddag kommer Sandra hit, snacka lite skit och umgås :) Alltid trevligt !


Måste bara säga att jag älskar min sambo över allt annat. Han är så underbar till både mig och Alexander. Han får mig att le alltid och han förstår mig till tusen. Han är mannen i mitt liv och jag blir bara mer och mer kär i honom <3 Ska ta och mysa ner mig hos honom nu ! Vad kan vara bättre än att veta att man har en varm kärleksfull famn att somna i varje natt ? En som pussar en hej-då på sängkanten varje morgon ? En som säger "kom hit och kyss mig älskling" varje kväll i soffan ? En som tittar på en och ler och säger att man är världens finaste varje dag ?

Jag är lyckligt lottad <3


Ikväll började hoten om att börja trakassera mina föräldrar... Blir så jäkla trött på det. Det enda man kan göra är att ignorera och inte visa att man blir irriterad, för det är han ute efter ! Det skriver han hela tiden, "jag ska stressa". Hoppas det blir ett slut på detta snart. 7-10 samtal per natt och det dubbla under dagen.. Anders har alltid sin telefon på ljudlös numera.. Nya profiler på facebook hela tiden och trots alla anmälningar får han behålla sin vanliga FB-profil! Det finns inte mycket man kan göra men måste kräka av mig lite..

Ovido - Quiz & Flashcards