Alla inlägg den 10 december 2011

Av Paula Nilsson - 10 december 2011 19:00



Har inte gosat eller hållt min lilla älskling på två dygn !! Har varit riktigt sjuk och jag vill verkligen inte att min lilla bubbe-fis ska få det jag har haft. Då får man lägga sig själv åt sidan och tänka på gossens bästa. Han har dock varit väldigt mammig mellan varven <3


SÅ imorse fick jag stilla min abstinens. Hade en underbar morgon! Gick upp vid halv åtta och gav honom mat, ändå rätt lagom :) Jag lade honom i sin säng medans jag klädde på mig och gjorde mig lite snabbt i ordning, och när jag kom in och skulle ta honom - SNAAAAARK ! Då sov han som en stock..

Jag hängde lite tvätt, diskade, plockade undan och drack typ 3 stora glas vatten. Sjukt ont i halsen fortfarande ! Men GUD vad skönt det var att få allt detta gjort innan jag gjorde lill-fisen färdig sen :)

Klädde på honom och busade en massa, och efter två dygn utan Mamma var han hur busig som helst :) Sen kollade vi på disney-dags och pratade ikapp, språket lyder nu: BA-BA-BA, Tsssssss och lite spottspråk <3


Jag och Anders flyttade julgranen till ett mycket bättre ställe och fick i ordning, blev riktigt nöjd!

Lillfisen åt en hel burk med kycklig och grönsaker. Och jag kan säga att det gick relativt kladdfritt till och jag tänkte , YES jag behöver inte byta body. FUCK NO ! När mangon kom in i bilden, lite efterrätt vet ni - då jäääklar skulle det kladdas. Fingrar, armar, hela ansiktet, i näsan, i öronen OCH i håret :P Så det blev rätt in och byta kläder ändå! Haha.


Vi körde med ett last till tippen i Tomelilla, skönt att bli av med en massa skit faktiskt ! Vi fick helt plötsligt jättemycket plats i grovköket :)


Blev en avtvättning av bilen, vilket verkligen behövdes ! Sen körde vi hemom till Micke och Cilla på kaffe. Där möter vi en tjockis-Sandra i dörren! ÅÅHH vad hennes bebis-mage är fin. Hon klär så bra i sin graviditet <3 Längtar till Alexanders nästkusin tittar ut :)

Sen kaffe hos Farfar Roger, vilket alltid är trevligt. Han och Alexander myste och busade massor! Lill-fisen låg och rullade runt på filten på golvet och farfar låg sidan om :) Det är så härligt att se ! Alexander är så rolig, han rullar över på mage och sen blir han förbannad för att han ligger på mage och inte kan krypa. Han försöker verkligen, men har NOLL tålamod. Blir skitförbannad för att det inte går direkt. Han fick passa Alexander en stund när vi körde och handlade också <3


Vi hade en förbannat god middag här hemma också. Revben, en härlig grönsallad, grillad fetaost och rostat bröd :) Vi hade haft det sååååå mysigt !! Alexander åt lite äpple/mango-gröt och var hur nöjd och lycklig som helst. Den var något godare än banan-gröten :) Inte lika slabbig heller !

Det här med maten går riktigt bra för Alexander, han äter allt i princip :)


Nu har vi myst ner oss i soffan alla tre, bubbe-fisen har somnat och vi bara njuter av att en fantastiskt härlig dag har gått <3 Vi är en mysig liten familj, som älskar de här små enkla stunderna i livet <3 Vi tar inte det där lilla betydelsefulla för givet och det är jag förbannat glad för !


Imorgon är det 3:e advent och mina föräldrar kommer hit på middag, ska göra hemmagjorda köttbullar med potatis och Paulas egna magnifika brunsås :)  Ska bli supermysigt !! <3



Oj oj vad lång tid det tar med bubbe-fisens tänder, man kan verkligen känna dem precis under nu ! Han biter och biter, dregglar och dregglar .. Måtte det gå lite fortare nu, man märker hur ont det gör emellanåt <3

Ovido - Quiz & Flashcards