Alla inlägg den 7 december 2011

Av Paula Nilsson - 7 december 2011 01:19


Kom inte i säng förrän halv fyra imorse... Kunde icke somna ! Skitsegt..


Blev en massa lek och bus på morgonkvisten, så han somnade vid halv tio igen. Så kunde jag plocka fram lite och undan lite lagom tills Mamma-gruppen kom halv elva !


Vi blev 5 mammor och 5 små godingar :) De är så söta allihopa ! 3 gossar och 2 töser :) Kan ju säga att gossarna är rätt mycket större. Alexander är längst och Kalle väger mest, våra stora pågar !

Tog lite roliga bilder när alla underbaringar låg på filtarna :) Älskar såna bilder !

Alexander flörtade hejvilt med lilla Wilma, men misslyckades ganska bra. Han sparkade mest på henne och försökte rulla över henne :P haha ! Får väl jobba på det där, så han blir en gentleman till töserna sen <3

Cheesecaken var uppskattad, så kul att höra !

Vi drack kaffe, eller ja - jag och Mia :) Chockande nog bara två mammor som dricker kaffe :O Ibland behövs det ju verkligen, haha ! Vi pratade och skrattade - hade riktigt trevligt. Man behöver verkligen prata med andra mammor, man kan prata på ett annat sätt. För ALLA förstår precis.

Detta var verkligen trevligt, tyckte jag och jag hoppas vi fortsätter träffas utanför BVC oftare :)

Sen älskar ju jag att vara värdinna. Älskar att baka till folk som kommer, älskar att pyssla och pilla och ordna ! Är lite konstig. Men enligt Mia så ska man ju vara det, så det är LUGNT :) <3


Blev en kort paus, sen kom Paulina och Neo. Vi krängde cheesecake som var över :) Neo hjälpte mig så gott han kunde i alla fall, haha ! Har busat med den lilla godingen , kan inget annat än att älska den ungen <3 Han är så full av liv och han är det enda barnet som har gått fram till mig och lekt med mig! Paulina fick låna Alexander en stund, så de myste lite :) Så skönt att umgås med henne, inga konstigheter ! <3


Sen kan jag säga att jag och lillfisen slocknade i våra sängar, sidan om varandra som slagna hjältar ! Vi somnade till Pappsens duschsång, haha :) Vi behövde en powernap !


Sen kom Josses underbara vän Jens hit på middag. Han är för go ! Och det är så kul att de fortfarande är så bra vänner, till och med bästa vänner :) Sån vänskap är sällsynt.


Lillfisen far numera omkring som ett yrväder i gå-stolen :) Han är så söt ! Han försöker följa efter oss, eller leta upp saker som han slängt iväg. Och äta lite på tomtarna och växterna :P Nu får man verkligen börja ha koll på vad man har och VAR man har det! Han hoppar sig fram, stegen kommer lite då och då - men oftast som en krabba , på sidan :)

Höll även på att sätta hjärtat i halsgropen, skrek rakt ut ! Från INGENSTANS satte han sig upp i babysittern :O Han höll ju på att ramla ur den ! Tur han satt precis bredvid mig i den.. Fy fan vad rädd jag blev. Visst är den inte högt från golvet , men mammahjärtat slog i 280 ! Kunde ju höra det gallskriket... Så nu åker babysittern undan, tyvärr :( Den har verkligen varit kanon ! När man duschar, tvättar, diskar, lagar mat.. Nu får det bli filten på golvet, vilket är det bästa för de små livet i alla fall :) Men min lilla bubbe-fis bara rullar runt numera, och så blir han SKITFÖRBANNAD när han ligger på mage för länge (alltså längre än 5 min), ändå ska han rulla dit hela tiden :)  De mår ju bra av att spralla runt!


Tog ett stort steg idag, kan låta löjligt, men det var stort för mig.

Jag nattade honom i hans säng. Han slumrade i min famn och föll i lättsömn. Så jag lade in honom i hans säng och han somnade för natten där. Och detta har jag aldrig gjort, han har alltid somnat hos oss på soffan och sen har vi tagit honom med oss när vi går och lägger oss :) Och jag har provat några gånger innan med sängen, men jag får själv sån ångest så att jag plockar tillbaka honom, hahaha :D Har saknat han suttande, småsnarkade och mysande här ikväll. MEN jag måste erkänna att det var väldigt skönt för mig och Anders, vi fick helt EGEN tid. Vi kunde vara lite Anders och Paula för en stund, inte bara Mamma och Pappa. De stunderna ska man ta vara på <3 Då kan vi dumma oss som bara vi kan , <3 Älskar oss !

Får även plocka ner sängmobilen, han får tag i den nu och DRAR allt han kan. Den kommer gå i sönder annars, och den är så fin :) Den vill jag ha till alla våra barn <3


Nu blir det FANEMAJ sängen, är så trött efter en fullspäckad men UNDERBAR dag <3 Tack allesammans !

Tomt schema imorgon, skönt faktiskt :)


Nu kommer ångesten krypande över att lillasyster ska långt iväg . . .

Ovido - Quiz & Flashcards