Alla inlägg den 17 december 2011

Av Paula Nilsson - 17 december 2011 00:27



Idag har varit en av de bästa dagarna på länge. Vi vaknade och gjorde oss färdiga allihopa, morgonmys :) Sen körde hela familjen till IKEA. Och det är inte klokt vilken snäll liten gosse vi har! Han satt fint i vagnen och kollade runt på allt kul. Han ga-gade på hela tiden och skrattade. Inte ett enda gnäll under 2 timmar på IKEA. Vi gick där för oss själv och kollade. Köpte lite julklappar och bara njöt. Vilket var helt underbart !


Sen fikade vi lite på vägen hem och gav lillfisen lite mat. Måste även säga att vi nu gått över till Baby Semp 2 :O Han äter ju vanlig mat mitt på dagen nu, men rent ersättningsmässigt så har vi gått upp en nivå. Och det kändes lite konstigt :P hehe.


Vi kom hem på eftermiddagen och låg och busade med lillfisen i våra sängar. Så skrattig han är. Sen gjorde vi oss i ordning och kom iväg. Josefine var barnvakt till Alexander :)


Ni som också är mammor, visst är det en viss känsla att klä upp sig och gå ut? Även om man inte ska festa! Det är underbart att få känna sig lite fin :)


Vi åt en 3-rätters middag på La Cardinal. Så mysigt vi hade det. Vi bara njöt och rådde om varandra. Maten där är ju helt fantastisk! Servicen är kanske inte den bästa men det sket vi i, hade bara ögonen på varandra ikväll :)

Vi kom även på att vi har varit tillsammans i 2 år och 11 månader, eller 35 månader :P Den bästa tiden i mitt liv <3


Sen körde vi hem, SJUUUUUUUKT mätta och helt uppjästa. Och låg både Alexander och Josefine och sov, hehe. Så gulligt ! Förstår verkligen att hon är trött efter denna jobbeveckan.


Kollade på Svenska hjältar. Och som jag grät. Vilka fantastiska människor det finns! Speciellt rörd blev jag av den lilla tösen som sålde bullar. Bullhjälpen. Hur underbart är inte det? De andra hade också väldigt gripande liv och historier, och jag rycktes med av allihopa. Ibland förstår nog inte folk vad en hjälte är. Varje dag finns de runt om oss. Och jag tycker det är jätteviktigt att man lyfter det såhär ! <3


Avslutade med Snakes on a plane, :P Så nu ska vi inte flyga på länge, hahaha.


Nu kallar en god natts sömn med min älskling <3

Ovido - Quiz & Flashcards