Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Paula Nilsson - 2 januari 2012 22:18



Vi vaknade verkligen med nya tag imorse. Vi fick kaffegäst på förmiddagen, Andy tittade ut :)


Alexander åt middag, vilket som vanligt går väldigt bra ! Kom dock på att vi ska införskaffa en pipmugg, den lilla flaskan är inte bra alls.


Han sov lite middag, skulle dock vilja att han sov lite till men men.


Sen traskade vi på en långpromenad :) Alexander satt och inspekterade ALLT vi gick förbi ! Så skönt att komma ut ordentligt. Vi går alltid och kollar på en massa hus - det är så kul att vi har samma drömmar i framtiden.


Sen hem och gav Alexander lite mellanmål. Vilket också gick jättebra!


Jag tog äntligen tag i det ENORMA diskberget efter nyårsafton. Det tog tid kan jag säga :) ha ha ha . Men fy fan vad skönt det är när man är klar och allting är i ordning. Anders satt på lekmattan och lekte med lillfisen, som sitter så fint nu :)


Blev även kvällsgröt för lillfisen, vilket OCKSÅ slank ner utan problem alls :) Och vi mixade ihop massa mat till bubbe-fisen och frös in. Sen åt även vi :)


Sen pyjamasdags och nermysning med Alexander. Han fick sitt kvällsmål vid 19.30 och slocknade totalt! Jag tänkte YEEEEEES ! Han har tramsat nu de senaste kvällarna, så att han somnar och sen vaknar igen. Jag bar in honom i sin säng och där sov han vidare som en stock. Jag och Anders andades ut och tänkte - vilken perfekt dag för lillfisen!

MEN TJI FICK JAG ! Lite över nio så hörs ett vrål innefrån sängen. Ja visst, där låg en klarvaken liten gosse. Försökte få honom att somna om där, lääääänge dessutom. Men icke. Till slut tog vi upp honom och försökte ute i soffan.. Icke!

Vi har försökt trötta ut honom, men icke ! Han bara skrattar och skrattar :P hehe.

Nu är klockan kvart i elva och nu fick vi göra ett nattmål till, så Anders håller på att natta. Så håller vi tummarna för att det funkar!


Vår lilla älskling har sovit så bra alltid. Han har inte vaknat på natten sen han var ca 2 månader, han har de sista 3 månaderna alltid somnat innan 21 på kvällen, när han har somnat - då har han somnat för natten. Men nu somnar han vid 20.00 och vaknar vid 22.30 igen. Så nu får jag igen för att jag har haft det "lätt" innan. Hoppas verkligen bara det är en övergångsfas, typ att de där oerhört sega tänderna som gör honom orolig. Har ju hört att mellan 5-7 månader är en lite mer orolig fas, då de söker oerhört mycket trygghet. Det är då de börjar ta in alla intryck och upplevelser, och börjar drömma ordenligt har jag för mig? Och de brukar få första tanden :)

Aja, vi kämpar vidare :)


Letar förresten efter en motionscykel - någon som har ?

Ovido - Quiz & Flashcards