Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Paula Nilsson - 20 januari 2012 10:17



Jag förstår min Mamma ångest ibland. Att vi blivit stora så snabbt. Hon måste också tänka - mina små snutteungar, hur blev ni stora och vuxna?

Och min lilla gosse är bara 7 månader - undrar hur jag kommer tänka när han står på trappan och tagit studenten?


Idag för 7 månader sen tittade lillkillen ut. SJU MÅNADER SEN !

Han är snart inte bebis längre, utan ett barn.

Jag är så stolt över detta lilla livet. Jag kan fortfarande inte förstå vilken tur vi haft.

Utvecklingen går framåt hela tiden. Han lär sig snabbt den lilla fisen :)

Nu sitter han rätt så bra utan stöd. Lite rund om gumpen ibland, så lite till får kuddarna ligga sidan om.

Han äter bara ersättning morgon och till natten. Annars är det mat och gröt som gäller :)

Han snackar så det står härliga till ! Ma-ma, Pa-pa och Naj-Naj i VÄLDIGT höga och bestämda toner. Även da-da, ti-ti, spottspråk och smackar med läpparna.

Han dricker vatten ur en pip-mugg.

Han försöker krypa, ja han kämpar för kung och fosterland. Ser ut som om han ska flyga :)

Om man håller honom i händerna så traskar han framåt.

Han drömmer, vilket nog är lite obehagligt. Han gallskriker i sömnen, ganska ofta. Han vaknar inte av det, som tur är och får ro väldigt snabbt igen.

Och gott folk, han bajsar regelbundet utan lactulosen :) WOHOO !

Majsvällingen var inget hit, havrevällingen var okej. Vi lyckades med en fisksort också - på tal om mat.

Laktos verkar inte vara något problem alls, då han glufsar i sig min hemmagjorda yoggi i mängder utan att få gaser eller ont i magen.


Min lilla Alexander, det finaste jag vet. När du blir vuxen, kommer jag fortfarande kalla dig för lillfisen! Och kanske har Pappsen gett med sig om att du sover i eget rum :) hehe.



Annars idag ska jag och lillfisen städa, diska, promenera och få  upp alla Alexanders leksaker på hans rum. Vi ska försöka vänja honom vid ovanvåningen, så han kan flytta upp där om nån månad :)

Anders är iväg och hjälper min farbror idag så det är tur att jag är frisk idag!

Igår låg jag med feber hela JÄVLA dagen. Förkyld som en gris och allmänt kass.


Ikväll serverar restaurang Nolssons baconinlindad kycklingfilé med ris och mögelostsås ! LIGHT-version :) Ska bli sjukt gott.

Av Paula Nilsson - 20 januari 2012 10:17



Jag förstår min Mamma ångest ibland. Att vi blivit stora så snabbt. Hon måste också tänka - mina små snutteungar, hur blev ni stora och vuxna?

Och min lilla gosse är bara 7 månader - undrar hur jag kommer tänka när han står på trappan och tagit studenten?


Idag för 7 månader sen tittade lillkillen ut. SJU MÅNADER SEN !

Han är snart inte bebis längre, utan ett barn.

Jag är så stolt över detta lilla livet. Jag kan fortfarande inte förstå vilken tur vi haft.

Utvecklingen går framåt hela tiden. Han lär sig snabbt den lilla fisen :)

Nu sitter han rätt så bra utan stöd. Lite rund om gumpen ibland, så lite till får kuddarna ligga sidan om.

Han äter bara ersättning morgon och till natten. Annars är det mat och gröt som gäller :)

Han snackar så det står härliga till ! Ma-ma, Pa-pa och Naj-Naj i VÄLDIGT höga och bestämda toner. Även da-da, ti-ti, spottspråk och smackar med läpparna.

Han dricker vatten ur en pip-mugg.

Han försöker krypa, ja han kämpar för kung och fosterland. Ser ut som om han ska flyga :)

Om man håller honom i händerna så traskar han framåt.

Han drömmer, vilket nog är lite obehagligt. Han gallskriker i sömnen, ganska ofta. Han vaknar inte av det, som tur är och får ro väldigt snabbt igen.

Och gott folk, han bajsar regelbundet utan lactulosen :) WOHOO !

Majsvällingen var inget hit, havrevällingen var okej. Vi lyckades med en fisksort också - på tal om mat.

Laktos verkar inte vara något problem alls, då han glufsar i sig min hemmagjorda yoggi i mängder utan att få gaser eller ont i magen.


Min lilla Alexander, det finaste jag vet. När du blir vuxen, kommer jag fortfarande kalla dig för lillfisen! Och kanske har Pappsen gett med sig om att du sover i eget rum :) hehe.



Annars idag ska jag och lillfisen städa, diska, promenera och få  upp alla Alexanders leksaker på hans rum. Vi ska försöka vänja honom vid ovanvåningen, så han kan flytta upp där om nån månad :)

Anders är iväg och hjälper min farbror idag så det är tur att jag är frisk idag!

Igår låg jag med feber hela JÄVLA dagen. Förkyld som en gris och allmänt kass.


Ikväll serverar restaurang Nolssons baconinlindad kycklingfilé med ris och mögelostsås ! LIGHT-version :) Ska bli sjukt gott.

Ovido - Quiz & Flashcards