Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Paula Nilsson - 4 januari 2012 22:31



Vi har försökt få mycket gjort idag :) Och ätit skitnyttigt och bra hela dagen !


Jag har cyklat på motionscykeln, skönt att komma igång.


Gjorde efterrätter och yoggi-mellanmål till lill-fisen. Blev hallon/melon yoggi, äpple/banan/melon-yoggi, kiwi/melon-puré, äpple/banan/melon-puré och nånting till. Tyckte det var jättekul att göra egna :) PLUS att det är sjukt ekonomiskt! Ville bara fortsätta :) Provade att ge hallon/melon-yoggin ikväll och den var väldigt populär. Den slank ner fort som attan !


Vi har även börjat plocka undan julpyntet idag ! Lite gardiner, adventsstakar, julpynt osv. Rätt skönt faktiskt ! Älskar våra andra inredningsdetaljer. Alla ljuslyktor och lampor. Jag är ju en ljuslykte-fantast :)


Och nu verkar vår tvättmaskin ha gett upp. Suck ! Tur man bor i hyresrätt och kan ringa hyresvärden. Ska ringa imorgon och se om de kan laga den eller om vi får en ny. Den tar inte in tvättmedlet,  luckan låses och man får inte upp den alls längre, programmen startar inte.. Så jag och Josse stod och vred ur alla handdukar, hennes tvätt som låg i maskinen såklart.


Anders har cyklat idag också , skitduktig är han ! :)


Men även ikväll har vi en envis bebis som inte vill somna för natten. Och ändå sover han inte mycket på dagen! Får prova plocka upp honom ännu tidigare imorgon ! :)

Av Paula Nilsson - 4 januari 2012 00:12



Gick upp med bubbefisen lite tidigare idag, för att se om han somnar lättare till natten sen. Åt faktiskt frukost, en liten portionsyoggi. Allt jag får ner på morgonen i alla fall.


Vi lekte och mös här hemma. Blev lite middag med bubbefisen innan vi körde iväg.


Vi körde och till Mormors grav. Hon skulle ha fyllt 80 år idag ! Jag köpte med mig en bukett tulpaner :) Hon älskade tulpaner. Jag tog bort lite snaffs och sa grattis.

Det gör så ont i mig att hon inte är med oss. Att jag inte kan ringa henne och ha våra pratstunder. Att hon inte är med nu när vi har barn. Att hon inte ser var vi  är idag.

Jag kan fortfarande inte förstå att hon är borta, och nu är det 4 år sen hon dog. Varje gång man kör förbi Rosenhill, vill man upp och säga hej.

Min Mormor var inte bara en gammal person som tillhörde familjen. Hon var en bästa vän. Hon har var inte gammal i sinnet. Hon ÄLSKADE mode, såpoperor, tv-serier, prata i telefon och hon såg inte det sämsta i folk. När jag var som värst, trodde hon på mig. Hon såg mig med andra ögon. Därför hade jag stolt velat visa upp mitt liv idag. Fast jag vet att hon hälsar på ibland ! <3


Sen körde vi inom på något nytt outlet i Ystad. Ingen höjdare enligt oss. Men för lite äldre var det perfekt !


Och till slut blev det STORHANDLING :) På Willys såklart ! Vi tänkte verkligen igenom allt vi köpte. Vi tog bara light-produkter, nötkött, kyckling och MASSA grönsaker. Vi vet att den maten funkar för oss. Viktväktarmat. God men nyttig.

Vi köpte även en hel del så vi kan göra egna efterrätter och mellanmål till bubbe-fisen.

Egentligen är det inte klokt vad billigt det är att handla där. Vi kom ut med 8 fulla påsar som innehöll ALLT. 1700:- blev det. Och då har vi mat lääääääääääänge. Och inte bara mat ju, även en hel del annat.


Hem och lagade en god middag, medan Josse och Anders for iväg och köpte en motionscykel. 200 :- ! Perfekt :)


Anders cyklade 20 minuter, ett steg till taget ! Både bra mat, promenader och cykling. Vi blir snart fit :)


Ännu en kväll med en envis bebis. Ville inte somna alls förrän 22.00 Han har vaknat några gånger av mardrömmar men somnat om igen. Har fått till mig nu att detta bara är en fas, så det är bara att gilla läget :P

Annars äter han bara ersättning morgon och kväll nu. Alla andra mål är ersatta. Han gillade inte alls majsvällingen, så vi får prova någon annan sort. Inte konstigt, den är skitäcklig. Någon som vet om den här Godnatt-vällingen är bra?

Hela dagen har det låtit Mam-Ma. Även om man vet att han inte förstår vad Mamma betyder, så blir man ändå helt varm i hjärtat <3


Josefine - vi finns här alltid. Vi kommer alltid göra allt för dig. Kan inte förstå hur man kan göra såhär mot dig. Håller tummarna för imorgon <3 ÄLSKAR DIG !

Ovido - Quiz & Flashcards