Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Paula Nilsson - 2 mars 2012 20:42



Anders for iväg med sin bror idag och hjälpte honom att flytta :) Så jag och lillfisen hade riktigt förmiddagsmys/bus. Åt frukost, härjade på golvet och sov förmiddagsluren ! Och läste lite i barnböckerna.


Mamma kom hit lagom till lunch. Så vi åt lite och sen begav oss på promenix i detta underbara väder. Vi gick bort och kollade hur det gick för Anders och Mikael. Sen traskade vi hem igen !

Vi fick ett ryck och drog ut alla utemöbler på framsidan. Vi torkade av dem och laddade kaffekannan.

Och årets första kaffe ute i vårsolen, det är så sjukt gott. Både jag och Mamma blev helt sjukt röksugna, men vi övervann det :)

Alexander har ju självklart varit med ute hela dagen. Mestadels i vagnen men sen i matstolen. Och som han njöt av alla dessa utetimmar. Han satt där och tuggade på sitt rån :)

Jag, Mamma och Alexander har verkligen myst idag. Vi har pratat om allt och verkligen umgåtts!


Sen kom Anders också hem och njöt lite i solen med oss. Sen började han förbereda middagen för ikväll. Och det började bli lite kyligt ute, så vi traskade in.

Det bjöds på: Färsk pasta. Gräddsås som innehöll färska örter, champinjoner, fläskfilé, mögelost. Detta var toppat med knaperstekt bacon och persilja.

Ni ANAR inte hur gott detta var. Det var något av det godaste jag nånsin ätit ! Och Anders är riktigt duktig i köket :)

Vi hade en underbar middag alla 3.  Alexander har börjat härmas riktigt mycket. Så nu när jag sträcker fram nånting till honom, så säger jag alltid tack tack och nickar med huvudet. Och ikväll vid middagen när han fick sin pipmugg, nickade han och lät: Ta ! Ta !

Man blir ju helt rörd i ögonen.


Blev ett bad för lillfisen ikväll , och massa filt-sprall ! Anders busade med honom och han skrattade så han knappt fick luft :)

Jag satte en liten skål med majskrokar i soffan, så han också fick ha lite fredagsmys. Han hällde ut krokarna och lekte med burken. När intresset för den svalnade så började han tugga i sig dem.

Lill-fisen har varit uppe många gånger idag på alla fyra och vaggat lite. Men han tycker inte om det :)


Alexander somnade halv åtta ikväll. Vi ligger och halvmyser på soffan ! Precis så det ska vara.


Längtar riktigt till morgondagen :) Bara för att denna dagen har varit så jäkla underbar <3 Jag har njutit av varje sekund. Kan bero på att jag faktiskt är en utemänniska <3


Fan vad jag älskar livet <3



Ovido - Quiz & Flashcards