Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Paula Nilsson - 9 mars 2012 20:07



Som ni förstod på gårdagens blogginlägg var jag väldigt tankspridd och nedstämd igår kväll.


Men efter en mysmorgon med lillfisen kom Paulina hit på kaffe och förgyllde min dag. Hon är så lätt att prata med och bara vara sig själv med.


Och sen körde jag och Anders på storhandling på Willys i eftermiddag. Träffade på rätt mycket folk man känner :)

Alexander satt i kundvagnen och dansade medans vi shoppade, efter handellista också dessutom!


Micke kom hitom och snacka lite skit innan han skulle hem. Blev en massa Alexander-bus.


Sen har vi ätit en supergod middag, druckit varsin alkoholfri öl och bara njutit av denna fredagkväll. Vi har skrattat så vi nästan har kissat på oss alla 3. Alexander är ett riktigt busfrö :)


Ringde till min käre Mamma också och pratade lite. Kändes bra att få prata av sig lite om allt man har tänkt på. Tur vi ska dit hela dagen och kvällen imorgon :)


Har till och med nattat Alexander redan ! Han var SUPERtrött redan klockan sju ikväll. Så vi tröttade ut honom riktigt och sen nattvälling. Det går skitbra att natta honom på hans rum i sängen. Den där spelclownen är underbar. Så 19.40 slocknade lillfisen för natten <3


Efter alla underbart varma kommentarer och meddelande, har jag verkligen känt att mitt budskap har gått fram. Att jag inte är ute och cyklar i det vilda med mina tankar! Att det faktiskt finns de som ser mig och uppskattar mig. TACK till er! Det betydde otroligt mycket.

Jag älskar att få feed-back och kommentarer på bloggen. Då förstår man att folk faktiskt läser.


Jag är otroligt glad att jag har Anders. Han stöttar mig på ett sätt som ingen annan kan! Han känner mig på alla håll och kanter, därför vet han precis vad han ska säga.

Jag är så förbannat glad att jag har mannen i mitt liv <3

Av Paula Nilsson - 9 mars 2012 01:06



Snälla glöm inte bort mig .


Jag är fortfarande Paula.

Den ni brukade umgås med ?


Jag vet att jag har ett annat liv nu, att ni kanske inte förstår hur det funkar.

Jag vet att jag prioriterar annorlunda.

Jag vet att jag håller mig sysselsatt.


Ni vet att jag vill följa med.

Ni vet att jag kanske inte kan varje gång, kanske inte ens varannan.

Men den gången jag kan, betyder världen för mig.

Frågan betyder världen för mig.


Jag är vuxen, men vill hålla barnasinnet vid liv.

Jag vill vara vid liv och verkligen leva.


Jag har förstått att jag har blandat ihop vänner och kompisar.

Jag vill inte känna mig utanför.

Jag vill vara med. Får jag ?


Jag lever mitt drömliv.

Jag har mannen i mitt liv vid min sida.

Jag har underbara familjer runt om mig.

Jag har världens finaste son.

Är det fel att vilja dela det med er?


Jag är Paula.

Jag är Mamma.

Den som tycker att jag är tråkig eller bortglömd för det,

kan helt enkelt dra åt helvete.

Om ni vill ha en sida av mig. Paula eller Mamma.

Så går inte det.

Båda sidorna utgör mig.


Jag är fortfarande Paula.

En förfinad form av Paula.


Ovido - Quiz & Flashcards