Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Paula Nilsson - 29 mars 2012 22:46



Nu verkar det som om allting går mot bättre tider för oss.


Igår var vi i Ullared och bara njöt. Min älskade lillasyster fick en heldag med lillfisen här hemma :)

Vi hade en helt underbar dag. Hittade en massa saker till Alexander. Typ 6 par byxor, 6 bodysar, 6 tjocktröjor,  7 pyjamaser, shorts, t-shirts, keps, solhatt, strumpor, badrock, leksaker, våtservetter, refill till blöjhinken, böcker, uteleksaker, en liten plaskepool till sommaren, badsaker, tandkräm, dregglisar, nya tallrikar, nya flaskor - ehm kommer inte på mer just nu :) Eller jo, en ryggsäck till honom ! Ska byta ut skötväskan :)

Sen till oss blev det kläder, bordslöpare, grilltänger, diskmedel, filtar, doftljus, köksartiklar, inredning osv :)


Så det blev en del ! Och vi hade så jäkla roligt.

Det bästa på hela dagen skedde i bilen på vägen hem. Och nej, det var inte en snabbis :) haha !

Anders fick ett underbart samtal. Han börjar jobba tisdagen efter påsk !!!! :) Vi skrek rakt ut efteråt. En ny arbetsplats, helt nya tag. Det ska bli så underbart :)


Sen blev det lite kaffe hos mina föräldrar när vi kom hem :) Och såklart MASSA Alexandermys. Hade sån abstinens när vi började närma oss hemma. Det leendet och gladskriket som jag fick när jag kom innanför dörren var UNDERBART <3



Idag har vi plockat lite och flummat rundor :) Alexander har haft en liten gnälle-dag. Sandra kom hit med snuttekillen. Så jag fick mysa lite bebis <3 SÅ svartsjuk Alexander blev. Han gnällde, tramsade och levde jäkel. I samma ögonblick han kom i knäet på mig igen så slutade han. Men han får ju lära sig, även om det värker i mamma-hjärtat.

Jag och Sandra satt på våra rövar och bara snackade skit :) Underbart, är så glad att jag har henne i mitt liv <3 Hon är min mamma-vän !


Anders grillade idag, MUMS ! Med en god sallad och kall sås till.


Farfar Roger och Micke kom på kaffe ikväll. Alexander jäklades riktigt mycket med Farfar idag. Men det var ju precis innan läggdags. Då är han smägnällig och kan inte bestämma sig för vad han vill göra :) Men lite nackfilning och mys med Farfar så var man glad igen !


Alexander är inne i en sån "mellanfas" nu. Han börjar förstå att han inte är sammankopplad med mig längre. Och emellan varven är han verkligen supergnällig. Inte olycklig eller skrikig. Utan smågnällig. Han har fått en egen STARK vilja, han testar lite gränser och småtramsar. Som att dra i håret och slå i ansiktet. Man säger nej och ajaj - då skriks det och stretas emot.

MEN.

Samtidigt har han börjat gosa själv lite grann. Kramar om en, myser, kravlar fram till byxbenet och drar och säger Mamma ! Han utvecklas otroligt mycket. Han är med och försöker kommunicera.

Så även om det kan bli frustrerande ibland, så är det samtidigt dubbelt så underbart. Jag älskar ju att han växer och utvecklas. Jag tycker det blir roligare och roligare :) Det tycker Anders också !

Som igår ute hos mina föräldrar. Han fick kvällsvällingen och hade fått på sig pyjamas. Han var trött och mysig. Så han satt med ett ben på varje sida om min mage. Med magen mot mig ! Så kramades han och filade med ena handen på min axel. Han bara mös och njöt. Jag fick nästan tårar i ögonen av den stunden. Jag kände mig så otrolig älskad och jag kände verkligen hur mycket Mamma jag är. Jag ÄLSKAR det <3


Imorgon ska jag och lillasyster ut och äta lite :)

Ovido - Quiz & Flashcards