Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Paula Nilsson - 4 mars 2012 23:36



Fick en rejäl sovmorgon imorse, utan att jag visste det innan. När lillfisen pep imorse så började jag resa på mig men Anders sa : Lägg du dig igen och vila dig ett par timmar till, jag och Alexander har en mys-morgon.

Jag protesterade givetvis INTE ! Jag trynade gott i kudden :)


Jag och Anders lekte som tusan på lekfilten med Alexander, och han skrattar så han kiknar emellanåt. Han är så rolig, för ena minuten är Mamma jätterolig och då blänger han på Pappsen. Men i nästan minut är det tvärtom :) Haha !


Sen stack jag upp till Yasse och fotade lite av arbetsprocessen :) Men nånstans gled jag över till barnvakt. Och vi hade roligt ! Jag, hennes Alexander och Alicia byggde lego, läste böcker, byggde torn, sprang rundor, lekte kurragömma. Och kurragömman var bara helt underbar.

Och detta är då jag, Paula Nilsson. Jag har ALDRIG kunnat leka med barn. Men det gick rätt bra idag !

Så numera är jag barn-Paula :)


Blev middag och massa grötkladd för oss alla 3. Och rätt ner i badkaret efteråt för lillfisen! Han älskar verkligen att bada. Han plaskar, snackar, pillar och flinar :) Sen blir han skitförbannad när man tar upp honom.


Haft ett lillsyster-samtal ikväll också ! Älskar att prata med henne :) Saknar henne så sjukt mycket. Räknar ner dagarna tills hon kommer . . .


Gossarna snarkar ikapp i sovrummet. Jag ska snart göra dem sällskap!


Imorgon ska vi till Linn och kolla på lite saker till Alexanders rum. Då han ska förflyttas upp där denna veckan som kommer. ÅNGEST - ja . Men han störs av oss nu. Han vaknar till varje gång vi rör oss i sängen.


Alexander är en rolig liten bebis. Han vill inte som andra bebisar :) Han har kommit på att han kan dra sig upp på alla fyra, han vaggar lite grann. Men nu har han kommit på att om han slänger sig på sidan, så rullar han jättesnabbt. Så nu gör han på det viset :) Han vill inte riktigt krypa än, och han kämpar verkligen för att ta sig upp på alla fyra. Han tycker det är mycket roligare att rulla sig dig han ska och hasa sig :) Och han klamrar fast i saker som står, så jag TROR att han hellre vill resa sig. Men jag vet inte !

Det är också många som tror att han inte kommer vilja krypa alls, utan utforskar andra möjligheter.

Och för att klargöra en sak. Jag är inte ett dugg stressad för att han inte kryper :) Jag blir däremot stressad när man ställer frågan gång på gång, Kryper inte han än?

Det är så individuellt för varje barn och man kan inte jämföra ett barn med ett annat. Och när Alexander vill krypa, hoppa, gå eller springa - då gör han det :) Gåstolen är undanställd och han tar det i sin takt ! <3

Min lilla älskling får gärna ta god tid på sig :) Han är så snabb med allt annat så lite mer bebistid kan vi väl ha :)


Måste också säga att efter 8 månader med mitt lilla solsken, har jag fått klartext i mycket. Vissa saker är väldigt tydliga för mig nu.

Jag har märkt hur mycket jag själv har förändrats, hur mycket jag har utvecklats och jag tycker själv att jag klär bra i Mamma-rollen :) Jag vet vad JAG tycker om, vad jag uppskattar och prioriterar.

Synd att många andra inte vet. Det är inte många som vet mycket om mig.

Ovido - Quiz & Flashcards