Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Paula Nilsson - 7 mars 2012 23:30



Vi kom upp och åt lite frukost tillsammans, kladd kladd som vanligt :)


Sen packade vi ut oss i bilen och for iväg till Kristianstad. Jag, Anders, lillfisen och Micke :)

Blev en runda på jysk, där jag hittade korgar till hallhyllan och lite tvättklämmor. Trodde faktiskt att jag skulle hitta mer till Alexanders rum där !

Sen över till Rusta och kollade rundor. Hittade en liten belysningsmobil med månar till lillfisens rum, massa grillkol, en dassabok, tändvätska och en massa frön som jag ska plantera :)

Sen syndade vi, REJÄLT. Vi åt på Mcdonalds. Och herregud vad gott det var! Har inte ätit skräpmat på så sjuuukt jävla länge. Alexander smaskade i sig hemmagjord Yoggi :)

Jag ångrar inte ens att jag åt där. Så gott var det efter så lång tid.

Blev en snabb sväng inom Skopunkten, och jag fick två par skor för 150 :-, SÅNT GILLAS :) Skitfina söta tygskor. Och det var Anders som sa till mig att jag skulle ha nya, fina vårskor.


Väl hemma så började vi röja satan i gatan uppe på Alexanders rum. Vi dammtorkade och dammsuga. Alexander rullade rundor och bekantade sig med rummet :) Och mellan varven fick han busa och värma upp Mosters säng !

Så nu är alla böcker, filmer och CD-skivor på plats i hyllan. Och när vi ska till Ullared någon gång snart, så handlar vi resten av inredningen !

Imorgon flyttar han upp på sitt rum.. ÅNGEST !!!

Men jag vet att han kommer sova bättre och inte störas av vårt snarkande och knakande.


Blev pannkakor till kvällsmat, och Alexander ÄLSKADE Mammas pannkakor. Det slank ner hur snabbt som helst. Delade det i småbitar och han tuggade hur fint som helst :)

Egentligen är det Anders som blir som en överlycklig liten unge när jag gör pannkakor :P Han sitter vid bordet och väntar hur ivrigt som helst.


Sandra och lillsnuttebebisen kom hit. Så vi traskade på långpromenad ! Så skönt det var. Och båda bebisarna njöt av kvällsluften. Bara gå och snacka skit med en riktigt bra vän, som man kan prata om allt med - är underbart. Att dela bebisupplevelser. Kunna samråda och diskutera sånt som man gör varje dag. Det är guld värt <3

Viktor kom också hit sen, så det blev en 3 timmarskaffe här :) Vi kan babbla i evigheter känns det som !

Och deras lilla guldklimp är ju bara för gooooosig. Alexander är så nyfiken på honom ! <3


Alexander var lite svårnattad ikväll. Det är faktiskt lite jobbigt att han har så svårt för att somna. Han är så trött, han gnider i ögonen och är hur gnällig som helst till slut. Men han släpper icke taget ! Så har han varit länge.. På kvällen somnar han i sin säng, oftast. Men annars får han alltid somna och sova hos oss.

Vill att han ska börja sova middag i sin säng. Tips på tillvägagångssätt?


Imorgon vett i tusan vad jag ska göra. Pilla lite till i Alexanders rum tror jag :)


Känns som om jag tappat stinget lite med cyklingen. Jag kämpar på, men jag vet inte varför jag känner mig så omotiverad. Vill just denna veckan bara ge upp ! Men att ha gått ner nästan 8 kg på en månad och sen ge upp? Nej, det är jag inte intresserad av.

Känner mig bara så ensam om att kämpa och att känna mig tjock. VILL INTE !

Vill vakna smal imorgon...

Har bara en sån tråk-vecka med vikten. Trots det, så kämpar jag på. Promenerar, cyklar, ger fan i det mesta skitet (godis, kakor och småätande). Jag syndade idag, och jag ångrar inte det. Det gav mig en liten kick att fortsätta kämpa.

Men fortfarande inget fusk här hemma. Fast jag vill.


Nej, nu kallar sängen och det ska bli riktigt skönt. Bara spralla med tårna och slumra in i dimmans värld. Det behöver jag <3

Ovido - Quiz & Flashcards