Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Paula Nilsson - 26 mars 2012 23:08



Steg upp med min lilla ögonsten imorse och vi åt frukost med Josse :) Sen jäklar fick vi på oss motionskläderna och gav oss ut. Hittade en helt perfekt väg ! Och jag började jogga... Tankarna som gick genom huvudet då.. Hur kunde jag låta det gå såhär långt? Hur kunde jag bara skita i mig själv?

Men jag stötte bort dessa tankar rätt snabbt. FÖR jag var inte så dålig som jag trodde. Jag orkade MYCKET mer än förväntat. Jag sprang ett par ganska långa intervaller.

Det var riktigt skönt att jogga på morgonen också :) Fast jag var TOTALT död.


Vägde mig innan joggingturen förresten. 0,3 kg minus denna veckan. Nu ligger jag på 93,9 kg. Så snart 10 kg ner sen jag började denna gången. Snart är första delmålet här :)


Aja. Dagen spenderade vi utomhus ! Alexander älskar verkligen att vara ute. Han sitter och leker med precis vad som faller han in, han sprallar, han försöker ta sig fram (vilket är lite knepigare utomhus), sitter med oss vid bordet, leka i sandlådan och sova GOTT i vagnen mellan varven.

Älskar att kunna hänga ut tvätten i solen, det luktar så gott sen :)

Mamma kom också hit, så Josse gick en promenix med henne och de tog lillfisen med sig.


Sen fick vi ett ryck. Jag och Josse skruvade isär hela sänggaveln i vårt sovrum. Jag fick för mig att jag ville ha madrasserna direkt på golvet. Så blev det ! Jag blev riktigt nöjd, och det är underbart att busa med Alexander där nu :) Det ser mycket mysigare ut. Tror det blir ännu bättre sen när vi köper ny säng.


Pappa och Cristian kom hit, med vår efterlängtade diskmaskin. Vi ryckte ut skåpet under vasken, Pappa kopplade in diskmaskinen och provkörde den - och YEEEES den funkade. Jag fyllde diskmaskinen för första gången och detta med enorm glädje.

I 5 år har jag varit utan diskmaskin. Vi hade en bänkdiskmaskin i vår gamla lägenhet, men den funkade knappt och ingenting blev rent - så det räknas inte. PLUS att vi fick ta vatten ifrån toalettvasken.

Alla dessa diskberg. Alla gånger man  har suckat. Alla gånger vi har bråkat om vem som ska ta skiten. Alla gånger man har stått och skrubbat i ren jävla protest. Alla gånger vi har lagat mat och tänkt - fan vad mycket disk. Alla gånger man har svurit över det.

Det är över.

Vi har diskmaskin, en riktig diskmaskin.

Jag är en lycklig kvinna nu :)


Tack Pappa för detta <3


Mattias tittade också förbi, trevligt med spontanbesök :)


Jag ska faktiskt försöka finna ro till att sova alldeles strax, hade varit skönt. Vi har ju renbäddat <3 Underbart skönt !


Skulle egentligen bloggat om något djupt idag, men det får bli imorgon - kanske.


Och förresten ! Idag har vår älskade lilla solstråle SJÄLV smaskat i sig en hel måltid. Men händerna dessutom :) Lite hjälp av skeden i början, men efter tag var den mest överskattad. Så stolt man blir ! I den stunden skiter man i hur kladdigt det blir. Man skiter i att man total-skrubbade matstolen en timme innan. Det är bara helt fantastiskt att se hur han utvecklas och verkligen fokuserar <3 Han börjar bli så stor !!

Av Paula Nilsson - 26 mars 2012 00:24



Vi har verkligen haft en sjukt härlig dag !


Varit ute hos mina föräldrar hela eftermiddagen. Vi satt ute och åt nygräddade våfflor i solen. Och det var GOTT ! Lillfisen fick också äta sina första våffla och det var väldigt populärt kan jag säga :) Han satt där så fint och höll i sin lilla våffelbit. Då njöt jag riktigt mycket.

Både Josse och Cristian busade massor med Alexander i trädgården. Traskade runt på gräsmattan, satt på axlarna, sprallade på soldäcket och fick ärva Josses gamla barnsolglasögon :) GUUUD vad söt han var i dem.

Cristian och Josefine gick på händer och hjulade omkring, men det tyckte inte Alexander om. Han blev helt förtvivlad av deras cirkuskonster. Det var precis som han blev rädd för att de skulle slå sig. Men att kolla och försöka sparka på fotbollen , var lattjo lajban !


Sen körde vi hem och startade grillen. Under tiden fick lillfisen sin kvällsmat, han vill ju helst försöka själv - annars spottar han ut det. Så nu är det KLADDIGT. Men det är så underbart att se hur han verkligen fokuserar och försöker. Det blev ju direkt ner i badet sen :) Och det är det absolut roligaste som finns ! Vi hade vatten i halva badrummet <3

Jag kan ju säga att den grillade maten var helt SJUKT god. Grillad grishals, klyftpotatis och till det hade vi min favorit - äpple/currysåsen :)


Blev massa bus och mys med min lilla solstråle efter maten. Trodde han skulle somna snabbt faktiskt, efter all lek och hela dagen i friska luften. Men ICKE ! Han envisades ända in i det sista. Den här timmen man har fått flytta fram, märks väldigt tydligt idag.

Till slut slocknade en slagen hjälte.


Nu när min syster är hemma igen, så har vi en liten nanny :P haha ! Skämt och sido. Hon tar ju till vara på varje minut med honom, och det förstår jag verkligen. Hon får låna hur mycket hon vill, med tanke på att hon inte kommer förrän i juni sen. Och vi kan njuta av att se dem tillsammans <3


Nu ska man snart tvinga sig själv i säng. Imorgon ska jag jogga för första gången på ÅR. Ser faktiskt fram emot det. Jag tror att det blir mer effektivt för viktminskningen.


Tror jag ska blogga om något djupt imorgon faktiskt :)

Ovido - Quiz & Flashcards