Direktlänk till inlägg 27 december 2011

FRIA .

Av Paula Nilsson - 27 december 2011 23:27



Haft en skön dag :) Vi lallade omkring här innan idag. Sen kom Mamma hit på dejt! Vi myste med bubbe-fisen och skvallrade. Sen kom Anders med lunch ifrån Bullen och Bönan, bakad potatis :) Nam nam säger jag.


Lillfisen och Anders gick en promenad med vagnen, de verkade njuta lika mycket båda två! Så härligt att Anders bara säger ur ingenstans: "nej, nu går jag och Alexander ut på promenad".


Sen gjorde vi det mest befriande på länge. Vi betalade in det sista på Anders skuld. Vi har alltså kämpat med detta i några månader nu. Och idag betalade vi in ALLTIHOPA ! Fy fan vilken känsla. Anders fick trycka på knappen och därefter jublade vi :) Vi dansade omkring med Alexander och bara njöt. Kan låta löjligt för vissa, men de som inte har gått igenom det - förstår inte vilken tyngd det är på ens axlar. Vi har haft detta hängandes över oss i två år nu och det har ätit upp oss båda inifrån. Nu känns det som om vi börjar ett nytt år, ett nytt liv och nu kan vi göra precis vad vi vill. Alla pengar som kommer, är våra. Och efter många motgångar nu så var detta verkligen en JÄTTE medgång :)

Och för er som undrar vad det är för skuld så är det enkelt. Anders blev dömd och hade en månad på sig att betala in det, och den summan var omöjlig att få in. Men nu är det klart :)


Anders bad mig köra iväg och handla lite så vi kunde fira med en god middag. Så jag handlade lite, passade på att lagra lite barnmat också :) Även om vi ska använda mixerna till den maten vi äter - så tycker jag burkmaten är smidig som tusan nu i början :) Alexander har en egen liten hylla i kylskåpet nu.

Jag köpte blommor till min älskling och gick inom på bolaget också. Köpte några av våra favoritöl :)

Sen när jag kom hem så gjorde jag precis så som Anders brukar göra. Jag plingade på dörren så att han kom och öppnade. Där stod jag med ett leende och en bukett blommor :) SÅÅÅ glad att blev. Sa till och med: "har hört att någon här har blivit skuldfri?" Vi är knäppa, men romantiken är där verkligen inget fel på mellan oss två <3


Lillebror kom på middag. Vi åt lasagne, toppad med Gamle Ole-ost. SNUSK på hög nivå kan jag säga. Blev även en liten pannacotta till efterrätt. Cristian var med när vi badade bubbe-fisen också, han tycker det är mysigt att titta och leka :) De for ju omkring i gåstolen och lekte med Alexanders nya leksaker :)


Haft en envis liten bebis till att somna ikväll. Inte förrän halv elva !! :O Så imorgon får vi försöka hålla honom vaken lite mer :) Och vi bestämde att vänta lite till med att ha honom i ett eget rum :)


Anders har precis diskat undan BERGET på diskbänken, så avslappnad jag blev :)


Imorgon står det SHOPPING på schemat. Skitlängesen jag handlade till mig själv ! Anders har, tro det eller ej, tvingat iväg mig för att köpa nya kläder. Han är för gullig <3


Ångesten över att lillasyster ska flytta är helt sjuk... Tänk att inte kunna träffa henne som man vill? Och jag blir så ledsen när hon känner sig ensam.. Vill kunna göra något! Jag vill att folk ska inse vad de gör mot henne när de sviker henne. Jag hoppas verkligen att hennes liv får en nystart.. Det förtjänar hon. Hon förtjänar det bästa och som storasyster gör jag allt jag kan för att hon ska få det <3


Bestämt en klichéartad förändring efter nyår. BANTNING ! Nu ligger vågen på så sjukt mycket plus igen så att man skäms. Man vill inte ens träffa folk för att man skäms. Man hindras i så mycket när man är tjock! Så jag har gett mig jävelen på att nästa år, då JÄVLAR !! Tänker vara stenhård mot mig själv. Har till och med ett belöningssystem. Ska köpa ett par nya trosor för varje kilo jag går ner :) Jag älskar att köpa nya underkläder, det är därför <3

 
 
A-C ifrån gymnasiet

A-C ifrån gymnasiet

28 december 2011 00:08

Ett STORT grattis till er o er fina söta lilla familj :) Nu hoppas jag på att saker o ting börjar gå er väg istället för att blockera den eller liknande... Grattis till er båda två, grattis till att Anders är skuldfri o ett grattis till er söta lille son o till er båda som bildat en fin söt liten familj tsm :)

http://ann-charlottesjogren.bloggplatsen.se/

Paula Nilsson

28 december 2011 01:28

Tack så jättemycket ! Vad fint skrivit ! :) Ja, vi mår så fruktansvärt bra just nu, nästan lite skrämmande :P hehe !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards