Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Till mig själv .

Av Paula Nilsson - 28 december 2011 20:54



Alexander vaknade inte förrän nio idag, så vi gick upp strax efter Anders gett honom mat :) Anders körde iväg och hjälpte sin Farfar lite grann så jag och bubbe-fisen hade morgonbus. Vi klädde på oss, städade, plockade undan, hängde tvätt, lekte på lekmattan och sen sov han en stund till Anders kom hem :)


Vi packade in oss i bilen och körde mot mina föräldrat. Anders skulle hjälpa min Pappa med att putsa :) Och de skulle ha lillfisen där! Jag, Josse och Mamma körde mot Ystad.


Ystad kommun bjöd på parkeringen, GENERÖST :P Med tanke på alla parkeringsböter jag har fått i mitt liv, borde jag få parkera gratis hela mitt liv, haha ! Sen gick vi i typ alla affärer i stan kändes det som. Allting för min del hängde på om de första byxorna gick på direkt, annars hade jag tappat suget totalt. Och de GICK på ! Trodde aldrig de skulle ha jeans till min storlek, men det hade dem!

Köpte allt som allt 3 par jeans, 4 tröjor, 7 par trosor, 1 par strumpor, foundation, ögonpenna, rouge, 2 halsband och 1 BH :)  Så det blev en del ! Men detta är första gången sen vi köpte Mamma-kläder som jag handlade så mycket till bara mig själv. Och efter dessa månaders snålande, var det UNDERBART ! Hade inte ett enda par hela jeans nu , haha :)

Fick klara order om att bara handla till mig själv, men det var svårt att låta bli barnkläderna :)


Vi åt lite på vägen hem och Anders var jätteglad för min skull att jag hade hittat så mycket!


Andy kom hit och jag hjälpte honom lite med en sak :) Kan inte säga vad, vet ju inte vem som läser här !  Men det blir nog uppskattat.


Nu är det Grabben i graven bredvid :)

 
 
Hanna

Hanna

29 december 2011 16:20

Va kul du hitta så mycket och att de passade på första.. :)
Jag hittade en hel del på rean jag med. Brukar ju bara handla till Tove annars, inte ha lust att kolla ens till mig själv. Så tråkigt. men nu tog jag och mamma en sväng, per hade tove :) Så en tjej-jakt efter en ny garderob till mig gjorde susen!
Skönt att kunna känna sig fin igen och inte alltid behöva gå i mjukis eller leggings ;)

http://www.hanniie1.blogspot.com

Paula Nilsson

30 december 2011 01:19

Ja, jag behövde VERKLIGEN förnya mig ! :)
Vad roligt att du också inhandlade. JA, man vill verkligen känna sig som en människa igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards