Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Fredag .

Av Paula Nilsson - 21 januari 2012 02:12



Det har varit en riktigt härlig dag :) Jag och Alexander har varit ensamma hela dagen, så vi har haft en riktig egen-dag. Vi har lekt, busat, myst, ätit och varit igång. Vi diskade, städade och hängde tvätt. Det är så kul nu när han verkligen inspekterar allt man gör. Han kollar, följer efter i gåstolen, försöker härma olika ljud.

Vi får nog skaffa såna haspar till våra lådor i köket, för han drar ut allihopa och försöker ta innehållet. Tur man har koll på honom hela tiden :)

Jag fick mig ett riktigt gott skratt. När jag diskade så traskade han ut i hallen (i gåstolen då). Jag kollade efter honom i smyg hela tiden. Han stannade till flera gånger för att se om och tittade på honom. Han märkte inte att jag gjorde det. Så han smög fram till garderoben - som stod öppen - och började kolla. Sen fick han tag i ett örngott och började dra. Samtidigt kollade han noga ifall jag såg honom. Till slut drog han ut örngottet OCH alla småhanddukar :) Hahaha som jag skrattade! Riktigt mycket bus i blicken :)


Sen kom Pappsen hem, och då sken bubbe-fisen upp som solen! Så härligt att se :)


Jag gjorde vår mat och sen lite sidan om till lillfisen. Kokte kycklig, ris och kokgrönsaker till honom :) Var så stolt över mig själv, hehe. Tycker det är kul att göra egen mat till honom! 

MEN det tyckte inte han. Denna lilla gosse äter ALLT, absolut inte kräsen på något sätt. Men MIN mat spottade han ut fortare än kvickt. Han grimaserade och hade sig. Jag hade tålamod och provade några skedar till, men allting åkte ut.

JIPPI ! hahahha. Här står man, skitstolt och känner sig som världens supermamma - TJI fick jag! hahahaha. Anders skrattade så han vek sig dubbel.

Vi försökte värma annan hemmagjord mat, men ICKE det heller. Och då blev han så hungrig att han var TOSIG. Inte ens gröt gick, som är storfavoriten.

Fick bli flaska och sen sov han gott en timme :)


Sen kollade vi på fotografierna som vi var och tog häromdagen :) SÅÅÅ fiina de blev! Där fanns 79 foton, och i hela friden ska vi kunna välja? Vi vill ha alla ju :)

Såg även hur skrämmande lik han är Anders på dessa bilderna. Inte sett det så innan, men fotografen lyckades fånga många uttryck som är EXAKT likadana som Anders <3


Vi webcamade med Moster, som är i Jämtland nu. Hon åker till sin skola imorgon! Är så nervös för hennes skull. Men det var behövligt att se henne. Saknar henne sjukt mycket. Alexander försökte skriva på datorn och snackade på :) Fick även säga hej till Mormor ju <3 Saknar dem ALLIHOPA! Josse, Pappa, Mamma.


Och inte nog med allt detta. Vi badade även lillfisen ikväll :) Anders och Alexander plaskade rundor i badkaret! Vi hann inte mysa länge efter badet innan han ville ha sitt nattmål och somna för natten :) Inga protester, inget envisande - NADA. Han slocknade totalt efter denna händelserika dag.

Och det är något alldeles speciellt att ligga och snusa på en liten nybadad bebis. En trött, rofylld och alldeles underbar liten Alexander. När man känner hur all dagens energi bara glider ur dem och de somnar tryggt. Man känner hur trygg han känner sig, hur nöjd han och hur mycket kärlek som finns emellan oss alla 3 .


Nu har vi haft filmkväll och ska alldeles strax uppsöka sängen. Anders ska köra för sin bror, men har ingen aning om när än. Vi trodde vi kunde ligga vakna tills dess, men det blir för sent för min del som stiger upp med lillfisen snart <3 Eller ja, runt 8-9, vilket är väldigt skönt :)


Anders kom på att Kenny fyller år 21/1. Vilket är nu. Så Grattis vännen ! Vi tänker på dig varje dag. Vi pratar om dig väldigt ofta. Vi saknar dig. Det tomrum Anders har utan dig vid sin sida, går aldrig att fylla <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards