Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Klapp klapp .

Av Paula Nilsson - 26 januari 2012 22:59



Imorse ville jag bara bli i sängen. Kändes som om detta förbannade klyddandet aldrig tar slut. Anders pratar med A-kassan varje dag, för att se hur det går. För vi kan inte göra ett skit. Allting står still för att Anders papper är fel ifyllda. Det är inte ens han som har fyllt i dem fel.

Och nu står man här - och väntar på pengar.. Tur vi har familj som hjälper oss <3


Blev en runda på Bo Olsson med Mamma idag :) Alexander blev hemma med Anders <3

Vi gick omkring i vår egna lilla värld och kollade på folk, hehe . Blev en mysig stund med Mamma. Där var ju rea på reapriserna så Mamma köpte en fin vas för 20 kr till mig, halkskydd till badkaret, några pärmar med flikar. Sen köpte jag själv våtservetter för 7 :- paketen (som faktiskt var bra). Tur jag köpte 5 paket :) Blev lite schampo till Anders och snus också ! Mamma fyndade också lite :)


Fyndade sen huggies-blöjor på Coop, 25 :- paketen ! Tog en chansning. Det var 4-9 kg och Alexander vägde sist på BVC 8,6 kg . De passade preeeeecis :)


Blev hemom och lasta av. Pussade lite på mina älsklingar ! Micke var här också, men han fick bannemaj bli utan puss :) hahahaha .


Sen till Yasse och färgade hennes hår. Passade på att busa en massa med Alicia också :) Hon är så söt det lilla monstret. Vi drack lite kaffe och spånade lite idéer :)  Håret blev sjukt bra !


Sen hem igen och busade MASSOR med min lilla Alexander. Lekte och myste som aldrig förr. När man är borta så många timmar, så blir man helt till sig när man kommer hem :)


Sen kom Roger och Sonja på kaffe. Alltid trevligt! Farfar sprang runt, kröp runt och bar runt lillfisen :)


OCH ikväll klarade jag 20 minuter på motionscykeln. Vilken seger !


Lilla Alexander har lärt sig att klappa. Varje gång man sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad" så klappar han och är jätteglad. Det bara hände från ingenstans idag ! Nu går det fort med allting... Men än så länge inga tänder och inget krypande - han försöker och kommer närmre och närmre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards