Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Stor gosse nu .

Av Paula Nilsson - 8 mars 2012 21:37



Vaknade imorse med en sjuk jävla magsmärta. Typ som mensvärk! Fick till och med ta citodon till slut. Riktigt jävligt.

Men efter en dusch, smärtstillande och lite mat så började jag bli människa igen.


Så vi bar upp Alexanders spjälsäng på hans rum, sååå konstigt och tomt hela vårt sovrum blev.

Jag och lillfisen lekte där uppe medan Anders diskade :) Läste lite Nalle Puh innan det var dags för eftermiddagsluren. Han var lite svårflörtad innan han somnade. Han har så svårt att somna i sin säng på dagen. Vet inte varför! Men efter en lång stund av gnäll, gråt och sprall så slocknade han. Och jag smög ner och hängde lite tvätt och retades med min älskling när han diska :P


Det är ju helt sjukt vad mycket man får gjort när Alexander sover middag i sin säng ! Annars sover han ju i min famn, och då är man ju bänkad den timmen. Hoppas jag lyckas med detta fler gånger :)


Anders grillade till kvällsmat. Han är så söt när han får grilla lite :) Han ÄLSKAR det !

Alexander fick lite kokt kött och kokta grönsaker, med dill. Glöm ALDRIG dillen i Alexanders mat - den är viktig :)

Blev ett bad efter det kan jag säga :P haha ! Han kladdar så det står härliga till !

Och jag provade en ny babyolja i vattnet idag. Med Aloe Vera ! Och vilken skillnad det var. Alexander var supermjuk efteråt :)


Lillebror kom hit på ett spontanbesök. Han lärde Alexander ett nytt ljud :)

Sen kom Roger och Mattias på kaffe. Och som vi har skrattat ikväll. Bröderna Olsson och min lillebror är en fantastisk kombination. Och dessutom Roger på det ! OCH en dassabok.


Jag nattade Alexander uppe på rummet. Och det gick förvånansvärt lätt och bra. Han fick vällingen här nere och sen gick jag upp med honom. Tände först upp i hela rummet innan jag lade ner honom. Men när han var nergosad och omstoppad så släckte jag allt utom nattlampan. Han fick nappen och jag drog igång speldosan. Behövde bara dra igång den 5 gånger, sen sov han som en stock. Så jag satte igång babyvakten och gick ner.


Så helt plötsligt är han STOR ! Han sover i sitt eget rum. Han har inte vaknat än i alla fall. Får se hur natten blir.

Men det är så tomt här nere. Inte för att han aldrig ska vara här nere mer, men ÄNDÅ !!


Imorgon får vi se vad vi hittar på :)

 
 
marie

marie

9 mars 2012 07:51

Oj oj ett par steg framåt med den killen! :-) Har du inte testat om han vill sova i vagnen utomhus. det har våra barn gjort, speciellt Klara. Hon var inte gammal när hon gick o hämtade overallen när hon var trött. då visste man vad man skulle göra ;-)

http://www.marieskapar.blogspot.com

Paula Nilsson

9 mars 2012 08:00

Ja ibland funkar vagnen, men den ska ju helst rulla över stenbumlingar under tiden han sussar :P

 
Ingen bild

jeanette

11 mars 2012 19:53

hej paula jag blev glad av din kommentar... jag har 4 barnbarn o 2 till på väg min äldsta som är 24 har 2 barn som är 8 o 1 år o hon väntar en äggs tvillingar nu min andra dotter som är 23 har en son på 5 samt en dotter på 1 år så det är full rulle.. jag hoppas dina vänner lyssnar på dig o att dom ser dig annars får du tipsa dom att läsa din blogg.. mina döttrar blev av med sina flesta tjej kompisar när dom fick barn tyvärr men några få är fortfarande kvar o det är väl dom man kan kalla riktiga vänner...inte kul att du hade så ont i magen hoppas det har gått över nu gör det inte det så ska du kanske kolla så du inte har fått njurbäckeninflammation med tanke på att du haft ganska många uvi,min dotter fick nämligen det så hon var tvungen att äta penicillin...härligt o läsa att ni finns där för varandra,jag tror det är så alla vill ha det att man finns i både med o mot gång.. önskar er en toppenfin kväll o var rädda om varandra.ps vet att Alexander gjorde farfar roger jätteglad idag när ni hälsade på det är så kul o läsa för man märker skillnad på sms när Alexander är hos honom..underbart ha det gott nu.ds...jeanette

Paula Nilsson

11 mars 2012 20:20

Oj många barn, vad härligt :) Och väldigt roligt med tvillingar !
Ja, ibland undrar man varför folk har umgåtts med en innan man fick barn.
Jag har också haft det , men det gör ont på ett helt annat sätt.

Ja Farfar har ett leende på läpparna så fort Alexander är i närheten :) Och nu är lillkillen så busig också - så de busar ikapp !
Träffas ni och så nu eller ?

 
Ingen bild

jeanette

11 mars 2012 22:00

vi var en weekend på österlen 24-26 februari sen kommer vi mötas till helgen när han kör tidningar jag kör ju också men kör malmö karlskrona o småland.. vi bor ju 18 mil ifrån varandra så det blir inte så ofta men hoppas det blir mer i framtiden,jag ger honom den tid han behöver för han är så totalt underbar o jag trivs i hans sällskap. vi har ju även haft en weekend i brösarp verkligen mysigt..men han behöver tid för han blir nervös o orolig ibland men han säger att han vill ha mig så jag tror på honom..jag ska köra till tyskland inatt så jag hoppas roger frågade om ni ville ha något för det bad jag honom göra...önskar er en underbar kväll...jeanette

Paula Nilsson

12 mars 2012 21:29

Låter hur mysigt som helst :)
Jo, det är ju en bit att köra !
Vad blir han då orolig för ?
Han förtjänar att vara lycklig och må bra. Han borde tänka lite mer på sig själv :) Därför jag bakar godsaker till honom mellan varven, så han kan gotta sig riktigt :)
Nej, det har han inte frågat ?
Detsamma :)

 
Ingen bild

jeanette

13 mars 2012 18:35

hej igen trodde inte han hade frågat för han vill nog inte ni ska veta något innan han vet vad han vill.. han är orolig för sitt ex eftersom hon inte låter honom vara det är vad han säger t mig.bra att du ger honom godsaker han älskar ju sött o choklad precis som jag,när jag inte kan äta mat blir det kaffe o choklad där är jag o roger lika det är skönt...idag fick jag veta att mina små barnbarn i magen väger 430 samt 438 gram dom är beräknade t 16 juli jag blir 45 år den 25 hehe... så underbart med barn hoppas ni ska ha flera..jag vet en som blir så lycklig då...jag harbett att få komma ner i morgon på fika han skulle kolla så får vi se hehe.. önskar er en underbar tisdags kväll o bara så du vet jag åker t tyskland i början av maj igen ska handla t min systers student.. vill ni ha något då kan du messa mig när det närmar sig 0764-018827 jeanette

Paula Nilsson

13 mars 2012 20:15

När han vet vad han vill, så får du ju följa med ut på kaffe hos oss ! :)
Du får hälsa honom imorgon då ! Om ni ses :)
Detsamma till dig :)
Vi har själv planerat en liten tysklandstripp, men tack ändå !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards