Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Glöm inte bort mig .

Av Paula Nilsson - 9 mars 2012 01:06



Snälla glöm inte bort mig .


Jag är fortfarande Paula.

Den ni brukade umgås med ?


Jag vet att jag har ett annat liv nu, att ni kanske inte förstår hur det funkar.

Jag vet att jag prioriterar annorlunda.

Jag vet att jag håller mig sysselsatt.


Ni vet att jag vill följa med.

Ni vet att jag kanske inte kan varje gång, kanske inte ens varannan.

Men den gången jag kan, betyder världen för mig.

Frågan betyder världen för mig.


Jag är vuxen, men vill hålla barnasinnet vid liv.

Jag vill vara vid liv och verkligen leva.


Jag har förstått att jag har blandat ihop vänner och kompisar.

Jag vill inte känna mig utanför.

Jag vill vara med. Får jag ?


Jag lever mitt drömliv.

Jag har mannen i mitt liv vid min sida.

Jag har underbara familjer runt om mig.

Jag har världens finaste son.

Är det fel att vilja dela det med er?


Jag är Paula.

Jag är Mamma.

Den som tycker att jag är tråkig eller bortglömd för det,

kan helt enkelt dra åt helvete.

Om ni vill ha en sida av mig. Paula eller Mamma.

Så går inte det.

Båda sidorna utgör mig.


Jag är fortfarande Paula.

En förfinad form av Paula.


 
 
Ingen bild

stefanie

11 mars 2012 19:53

Du är aldrig bortglömd, det vet du, ibland blir det bara lite fel <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula Nilsson - 6 januari 2016 00:08

  Ikväll när jag låg nerbäddad i soffan och kollade på TV sköljde verkligen detta över mig. Jag brusade upp och hade en lång utläggning för min man om alla tankar jag har kring detta. Han satt väl mest med hakan i golvet och förvånades över "rycket...

Av Paula Nilsson - 29 september 2015 22:14

  Oj Oj Oj..   Mycket ska vi nog höra här hemma. Varje dag är det nya sätt att uttrycka sina känslor och åsikter.   Alexander är i en väldigt spännande period i livet. Han är stor nu. Nästan vuxen om du frågar honom. Det är väldigt mycket k...

Av Paula Nilsson - 5 februari 2015 19:29

  Jag fick tänka efter riktigt när jag skulle komma på hur resan började.   Denna fruktansvärda resa som stympade min Mamma. Jag kommer att berätta hur sjukvården tog ifrån henne all värdighet. Jag kommer att berätta hur fruktansvärt både min ...

Av Paula Nilsson - 2 februari 2015 21:52

  Det har kommit många frågor idag. Kring mitt inlägg mitt i natten.   Det har absolut inte hänt något och jag är inte bitter över något.   Jag har funderat ett tag över hur synlig jag är och hur tillgänglig jag är. Människor jag inte träf...

Av Paula Nilsson - 28 januari 2015 00:18

  Nu har de haft varandra i ca 15 månader.   De har verkligen lärt känna varandra. På ett sätt som bara bröder kan.   Jag brukar ibland bara sitta lite bredvid och iaktta mina pojkar. De är fantastiskt roliga tillsammans. Alexander är...

Ovido - Quiz & Flashcards