Alla inlägg under december 2011

Av Paula Nilsson - 1 december 2011 22:31


Jag säger bara att denna natten var HEMSK ! Alla som har haft UVI, vet vilket helvete det kan vara. Sprang in och ut från toaletten heeela natten. Det gör så jävla ont !

Anders gick upp med lill-fisen imorse, så jag fick försöka sova nån timme efter denna helvetes natt.

Blev tyvärr inget Öppet Hus :( Hade verkligen sett fram emot det! Fick skitdåligt samvete :(


Fick sova lite och sen lyckades jag bli av med skiten ! Mådde mycket bättre framåt middag.


Blev en fika med Mamma på Bullen och Bönan. Och jag piggnade till bra :) Morotskaka och After eight-latte. Riktig gottegris är man och GOTT var det. Anders hade Alexander hemma, så vi kunde sitta och bara slappna av en stund. Man behöver lite små stunder ibland, för sig själv. Och Anders och Alexander behöver ensamma stunder tillsammans! Men vi avslutade med en kopp kaffe hemma hos oss, så Alexander fick lite Mormor-mys!


Lill-fisen och Anders hade haft härliga timmar ifred. Alexander åt kycklingpuré och de busade massor. Till slut blev lill-fisen övertrött, lagom till Mammsen kom hem så vaknade han ur sin lilla lur :) Jag ÄLSKAR att Anders verkligen vill ha honom lite för sig själv, att det verkligen går lika bra med Mamma som med Pappa. Jag tror att tack vare Anders engagemang, blir inte Alexander bara beroende av mig. Och sen tror jag Anders njuter lite extra när Alexander blir lite pappig <3 Men i vilket fall, så är bubbe-fisen Mammas gosse !


Blev fisk till middag, Anders kockade :) Kokade faktiskt en bit fisk, lite potatis och ärtor i en separat kastrull så att vi kunde frysa in till Alexander ! Försöker göra lite så nu. Vill komma igång med lite storkok men jag har ju ingen stavmixer :(


Mamma och Pappa kom hit på kaffe ikväll, Alexander var nog på lite Morfar-humör. Eller tvärtom :) Haha ! Mycket trevligt. Älskar när man bara kan sitta och umgås, prata och dricka en kopp kaffe :)


Har skrivit klart alla julkorten, nu ska de bara postas också :) SÅÅÅ FINA !

Av Paula Nilsson - 1 december 2011 00:41


Efter stormen verkade vårt internet lite irriterat eller nått. Gick KNAPPT !


Har ju Anders hemma nu om dagarna, hoppas han hittar nytt jobb snart. Hatar att se honom så rastlös! Klart jag älskar att ha honom hemma, han får ju massa tid med Alexander och med mig. Men vi har ju vårt tempo och våra aktiviteter :) Det är inte lätt att komma in i det ! Så om någon har tips om jobb - så hojta :)


Vi har haft underbara dagar. Vi har myst, lekt, promenerat, lagat mat och ja - ALLT ! Vi har till och med rensat ut en massa OCH packat upp de sista två flyttlådorna :) Sega? Inte alls.. Hahaha.


Idag har jag och Alexander lekt med Paulina och Neo. Våra små gossar har varit lite gnälliga. Alexander som ALDRIG är så gnällig när vi är nånstans ! ? Man blir helt förvånad. Men vi har haft det mysigt ändå :) Neo har pussat på Alexander och blev väldigt fascinerad av hans snopp (när jag bytte blöja), hahaha. Det såg för roligt ut :) Har ätit kanelbullar och bara snackat om ALLT i livet. Så skönt att kunna snacka med någon som faktiskt förstår och lyssnar.

Har sagt det innan och säger det igen, känns som om jag och Paulina har känt varandra skitlänge <3


Har även varit en sväng på boan och köpt lite julklappar och julklappspapper. Blev även två pyjamaser till lillfisen, Pappsen valde ! Jättefina :) Vet någon förresten var man kan köpa billiga strumpor med halkskydd?

Andy mötte upp oss på boan och följde sen med på kaffe :) Alltid trevligt !


Yasse och Johan håller på att flytta in här i vårt område nu och de var på två svängar kaffe igår. Så jävla trevligt ! Inte setts på 5 år :O Vi pladdrade på som idioter :) haha ! Ska bli kul att ha er nära :)


Imorgon är det Öppet hus med Paulina och Neo på förmiddagen. Och sen fika med min kära Mamma på eftermiddagen. Full rulle här ! :)


Fick även hem våra julkort, så FINA de blev. Och ni som får hemskickat, JA jag har skrivit juldikten själv :)


Nu kallar sängen. Ska sova riktigt jäkla gott inatt . Är sjukt trött idag !


Telefonterrorn fortsätter... Lugnt hela dagen, men så började det ikväll igen... Suck !

Ovido - Quiz & Flashcards